Рано чи пізно, будь-яка, навіть сама надійна і проста деталь в автомобілі, зношується і вимагає заміни. В першу чергу, це стосується технологічних і складних елементів конструкції. Радіатор опалення ВАЗ-2110 як раз і є таким елементом системи охолодження та опалення салону.

Якщо у нас встановлений мідний, не штатний радіатор, його можна успішно відремонтувати і встановити назад. Штатні Даазовськіх алюмінієві радіатори, на жаль, ремонту не підлягають. Тому сьогодні замінимо відразу два радіатора опалювача на десятому сімействі – старого і нового зразків.

Коли і який радіатор грубки ставили на ВАЗ-2110

  • До середини 2003 року на всі десятого сімейства ВАЗ встановлювали алюмінієві радіатори ДААЗ з каталожними номером 2110-8101050.
  • Після 2003 року на 2110 почали встановлювати радіатори вдосконаленої конструкції. Його артикул – 2110-81010160-00.

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпаноЗаміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано Радіатор старого зразка. Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпаноЗаміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано

ціни

Ціна рідного Даазовськіх радіатора не повинна перевищувати тисячу рублів. Приблизно за ці ж гроші продадуть радіатори:

  • Лузар;
  • Kraft;
  • Pramo ЛРЗ;
  • Bautler;
  • Finord і ряд інших виробників.

Все це алюмінієві теплообмінники, тому ціни на них не надто високі.

Алюміній або мідь?

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано

Мідний радіатор обійдеться дорожче, але він того вартий.

Приблизно вдвічі дорожче обійдеться хороший мідним радіатором, але він того вартий : по-перше, тепловіддача міді вище, по-друге, у мідного радіатора висока теплова інерція (довго нагрівається, зате повільно остигає), по-третє, в разі пошкодження, мідний радіатор можна запросто реставрувати, почистити, замінити пошкоджені елементи і це буде куди дешевше, ніж міняти радіатор грубки на новий повністю.

А ще мідь практично не піддається корозії , якщо говорити в рамках терміну експлуатації автомобіля. Якщо ми визначилися з вибором, збираємо інструмент, діагностуємо систему опалення і міняємо радіатор на ВАЗ-2110.

Коли міняти радіатор?

Текти радіатора грубки – поломка безперечна, її помітно відразу якщо не по слідах антифризу під машиною, то після падіння рівня рідини в розширювальному бачку.

Набагато складніше, коли і патьоків, ніби як, немає, але в той же час, радіатор не гріє навіть при високій температурі антифризу. В цьому випадку виною падіння температури обігрівача може бути як забитий або закоксовавшіеся радіатор, так і ряд інших причин:

  • повітряна пробка в системі охолодження;
  • неробочий термостат;
  • поломка в системі розподілу гарячого повітря;
  • витік повітря через нещільності в повітроводах (це фірмова хвороба всього десятого сімейства);
  • низький рівень антифризу в розширювальному бачку.

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано

Патьоки антифризу під радіатором – явний привід для пошуку протікання.

Діагностика системи опалення

Словом, перед тим як купувати новий радіатор або знімати для ремонту мідний старий, необхідно детально перевірити всю систему охолодження, щоб не викидати гроші на вітер.

До речі, про гроші і вітрі – на СТО за заміну радіатора опалювача проситимуть не менше 2 тисяч рублів. Тому дешевше всю роботу по заміні радіатора опалювача виконувати своїми руками.

Необхідний інструмент для заміни на ВАЗ-2110

На десятках старих випусків до 2003 року заміна проходить трохи складніше, ніж модернізованих 2110 випуску після 2003 року, але як би там не було, для заміни нам будуть потрібні такі інструменти та витратні матеріали:

  • ємність для зливу антифризу (з широкою горловиною);
  • набір головок з кутовим карданом, подовжувачем і тріскачкою;
  • набір викруток;
  • чотири нових гвинтових хомута;
  • якщо планується заміна антифризу – новий антифриз;
  • радіатор грубки відповідної модифікації (вони не взаємозамінні).

Заміна радіатора грубки десятого сімейства нового зразка

Перед початком розбирання злитимемо антифриз в приготовлену ємність – якщо не міняємо рідину повністю, досить буде злити її тільки з блоку циліндрів, вигвинтивши пробку і підставивши ємність під мотор. Якщо міняємо – зливаємо антифриз і з радіатора охолодження.

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано

Якщо повна заміна антифризу не планується, злити частково можна показаним на фото способом (кришка розширювального бачка повинна бути закрита).

Перед зливом знімаємо пробку розширювального бачка і починаємо роботу:

  1. Рідина злита, можна і потрібно знімати розширювальний бачок – послаблюємо гвинтові хомути, знімаємо шланги, відстібається кріплення бачка.
  2. Заважатиме ущільнювач капота, знімаємо його.
  3. Знімаємо звуко- термоізоляцію з моторного щита. Для цього відкручуємо хрестової викруткою все саморізи на ізоляції зверху. Знизу ізоляція кріпиться до кузова двома болтами з головками на 10. Їх зручніше відкручувати високою головкою з карданом і подовжувачем.
    Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпаноЗнімаємо ущільнювач капота і обшивку.
  4. Відстібати пластикові хомути від листа ізоляції.
  5. Виймаємо обшивку.
  6. Відключаємо фішки від датчика рівня гальмівної рідини на пробці бачка.
  7. Виймаємо шланг вакуумного підсилювача з корпусу і відводимо убік.
    Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпаноШланг знімаємо з цього штуцера.
  8. Головкою на 17 і тріскачкою відкручуємо головний гальмівний циліндр, акуратно відводимо його вперед, чи не відключаючи трубки гальмівної магістралі.
    Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпаноЗнімаємо головний гальмівний циліндр.
  9. Йдемо в салон і відключаємо контактні роз’єми вимикача стоп-сигналу.
  10. Високої головкою на 13 відкручуємо гайки кріплення педалі гальма і вакуумного підсилювача.Відвертаємо гайки кріплення педалі гальма.
  11. З-під капота виймаємо підсилювач разом з педаллю. Для цього не обов’язково знімати пластикову накладку низу вітрового скла, все знімається і без цього. Піднімаємо вакуумника і витягуємо педаль через цей отвір. Прибираємо вакуумника в сторону.
  12. Корпус обігрівача нового зразка зібраний з двох частин, що значно спрощує його демонтаж. Досить відкрутити три самореза і зняти спочатку праву, потім ліву частини.Знімаємо кожух обігрівача.
  13. Отримуємо повний доступ до шлангів радіатора опалювача, розкручуємо гвинтові хомути вступного, вивідного шлангів і одного паровідвідних.Від’єднуємо патрубки від старого радіатора.
  14. Радіатор фіксується в чотирьох точках – гвинт зверху у кромки скла, дві гайки на рівні колектора і одна зліва біля фільтра. Відкручуємо їх.Знаходимо саморізи кріплення радіатора і вивертаємо їх.
  15. Виймаємо старий радіатор, чистимо-моєму нішу від пилу і бруду, встановлюємо новий або відремонтований старий. Збірка проходить у зворотній послідовності. Витягуємо старий радіатор. Вичищаємо бруд з корпусу обігрівача.

Після складання перевіряємо роботу грубки, патрубки повинні бути гарячими. Якщо вони не нагріваються, в системі повітряна пробка, видаляємо її і перевіряємо ще раз.

Міняємо грубку 2110 старої модифікації

Технологія демонтажу радіатора опалення ВАЗ-2110 старої конструкції трохи відрізняється.

Так, після зливу рідини і відключення проводів вентилятора, потрібно зняти жабо, склоочисники і накладку лобового скла. Обігрівач тримається на затисках, з них потрібно зняти 4 штуки.

Зняття накладки вітрового скла і затискачів корпусу обігрівача.

Після цього:

  1. Відкручуємо гвинти кріплення салонного фільтра.Відкручуючи гвинти, запам’ятовуємо їх місце розташування (серед них 4 довгих).
  2. Знімаємо вентилятор з частиною корпусу.Знімаємо передню частину корпусу разом з вентилятором.
  3. Знімаємо задню частину корпусу вентилятора.Витягуємо корпус фільтра і задню частину корпусу вентилятора.
  4. Послаблюємо хомути і знімаємо три шланга (введення, висновок і паровідвідних).Від’єднуємо шланги і витягуємо старий радіатор.
  5. Виймаємо радіатор опалення.

висновок

Чистимо все від бруду і пилу, встановлюємо новий радіатор, збираємо все в зворотній послідовності. Вдалою всім роботи і теплого салону взимку!

Відео про заміну радіатора грубки ВАЗ-2110 старого зразка

Заміна радіатора отопітеля ВАЗ 2110

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпаноОднією з причин заміни радіатора грубки на ВАЗ 2110 є протікання тосола. Зазвичай вибігає тосол з радіатора опалювача або через нетривкого кріплення шлангів. Оскільки без розбирання моторного щита причину витоку тосола не визначився, тому краще відразу замінити радіатор опалення на новий .

Процес зняття і заміни радіатора можна простежити в документації з книжки по ремонту ВАЗ 2110. Відразу зауважу, що для заміни радіатора грубки знімати панель в салоні не потрібно , вся процедура по заміні проходить виключно під капотом.

Опалювачі ВАЗ 2110 розрізняють :

  1. Обігрівач старого зразка (до сен.2003г)
  2. Обігрівач нового зразка (після сен.2003г)

Процедура заміни радіатора грубки старого і нового зразків буде відрізнятися не суттєво, але все одно розповім окремо.

Отже, купуємо все необхідне для заміни радіатора (хомутів знадобиться не менше 4 шт) і взяти коротку хрестову викрутку з пінцетом (вони допоможуть при установці важкодоступних засувок). Важливо вибрати хороший радіатор опалення!

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпаноЗаміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпаноЗаміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпаноЗаміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано

Зливаємо тосол :

  1. Можна злити частину тосола з блоку двигуна. Відкручує кришку розширювального бачка (щоб тиск впав) і відкручуємо зливну пробку, яка знаходиться за модулем запалювання (його відкручуємо і прибираємо в сторону). У заздалегідь підставлений відро повинно вибігти близько 4х літрів антифризу (якщо чистий, то можна заливати потім повторно).
  2. А можна злити тільки через розширювальний бачок. Знімаємо шланг біля печі і виливається близько 1л тосола. Далі знімаємо ось цей гумовий патрубок (щоб не заважав), послабивши три хомута:

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпаноЗаміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпаноЗаміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпаноДалі в залежності від обігрівача процедура заміни дещо відрізняється:

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано Знімаємо гумовий ущільнювач вітрової накладки (жабо) і саме жабо.
Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано Відкручуємо гвинт кріплення жабо (він під головним гальмівним циліндром)
Відкручуємо 4-е гвинта верхнього кріплення правої частини жабо
Відчіплюватися на жабо 2 хомута для кріплення шлангів і дротів.
Від’єднуємо мінусовій провід вентилятора від кузова і плюсову клему.
Відкручуємо два гвинти лівої частини жабо і відсуває його трохи вперед (повністю знімати не треба).
Знімаємо накладку вітрового скла, там 2-е гайки (на 10), і 5-ть гвинтів
Від’єднуємо клему датчика рівня охолоджуючої рідини (якщо є) і знімаємо паровідвідних шланг з розширювального бачка.
Від’єднуємо шланг омивача лобового скла
Відкручуємо 4-е гвинта
Знімаємо склоочисники і прибираємо накладку вітрового стекла.Снімаем затискачі корпусу обігрівача і вентилятора, але не всі.
Затискачі корпусу обігрівача.
Відкручуємо гвинти корпусу фільтра салону і передньої частини корпусу вентилятора (всі гвинти однакові за винятком чотирьох довгих, запам’ятовуйте їх розташування. 
Знімаємо передню частину корпусу вентилятора обігрівача (з вентилятором).
Знімаємо корпус фільтра салону
Знімаємо задню частину корпусу вентилятора.
Послаблюємо хомути і знімаємо шланги подачі, обратки антифризу і паровідвідних шланг. З невеликими зусиллям знімаємо потекшіе радіатор опалення.
Відчищаємо і збираємо у зворотній послідовності.

Важливі моменти при складанні обігрівача старого зразка в зворотному порядку : Потрібно правильно встановити пластиковий корпус вентилятора пічки, щоб педаль потрапила в потрібний паз. Також не повинно залишатися зайвих болтів, все повинно щільно прилягати. ?В іншому випадку мікромоторедуктор НЕ буде переміщати заслінки печі, тобто грубка не буде гріти . Відео інструкція по заміні радіатора грубки ВАЗ 2110 (старого зразка) Обігрівач нового зразка кріпиться до кузова в наступних місцях:

  1. Один гвинт посередині в нижньому торці лобового скла 
  2. Дві гайки над випускним колектором 
  3. Одна гайка в лівому кутку (близько фільтра)

Якщо є бачок омиваючої рідини заднього скла, то його теж потрібно зняти. Повітряний фільтр притиснутий до опалювачі пластмасовою кришкою, яка кріпиться на 4 самореза, знімаємо фільтр.

Обігрівач нового зразка складається з двох частин , які з’єднані 3мя саморізами. До вентилятора обігрівача йде шланг підведення повітря (він загнутий літерою “Г”). Якщо подивитися крізь нього, то побачите великий шуруп, викручуємо його і ще два гвинти поменше з з лицьового боку обігрівача.

  • Роз’єднуємо обігрівач на дві частини , для цього праву частину максимально відведіть вправо, а ліву знімаємо так:
  • Важливі моменти при складанні обігрівача нового зразка в зворотному порядку :

Лівою рукою беремо за ліву сторону, а правою за праву і трохи повертаємо її від себе вгору і виводимо спочатку праву сторону, а потім і всю часть.Без особливих зусиль знімаємо праву частину. Знімаємо паровідвідних шланг через отвір у правій половині шумоізоляції щитка передка.Правая частина обігрівача теж складається з двох частин, які з’єднані залізними дужками. Знімаємо скоби і вона розпадеться на дві частини (між ними ущільнювач). Отримуємо доступ до заслінки. Краще використовувати нову обклеєну алюмінієву заслінку.

  1. При установці пластикових заслінки можливо буде потрібно підточити і підігнати заслінку за місцем так, щоб вона переміщалася без зусиль. Також допускається трохи підзаробити і у алюмінієвої заслінки.
  2. Після установки заслінки встановіть її руками в положення подачі холодного повітря. У такому положенні радіатор опалення буде закритий заслінкою. Переведіть задатчик температури в положення МІН і включіть запалення, він почне крутитися і перейде в потрібне положення. Таким чином, легше його вставити на місце, тому що і заслінка і редуктор будуть в положенні МІН.
  3. Купіть двійник на шланг омивача, тому що в майбутньому він полегшить демонтаж і монтаж вітрової накладки.

Відео інструкція по заміні радіатора грубки ВАЗ 2110 (нового зразка)

підводимо підсумки

Щоб замінити радіатор опалення своїми руками потрібно часу:

  • Розібрати обігрівач ВАЗ 2110 – 2,5ч.
  • Встановити обігрівач в зворотній послідовності потрібно вже 4ч.

Оскільки

часу на раборке моторного щита йде багато, то разом із заміною радіатора грубки рекомендується виконувати інші операції, які теж вимагає розбирання обігрівача. (Наприклад, спростити заміну повітряного фільтра, зробити шумоізоляцію)

Після того, як зібрали обігрівач і долили тосол, перевіряємо роботу грубки.

Якщо патрубки радіатора грубки не нагріваються, тоді можливо причина –  повітряна пробка в системі охолодження двигуна . Як вигнати повітря з СОД описано в статті по ремонту опалення ВАЗ 2110.

Заміна радіатора грубки своїми руками нескладний, але досить тривалий процес, на якому Ви заощадите близько 1,5тис.р. Після заміни радіатора отопітеля робота грубки повинна помітно покращитися . Повітря з печі повинен бути помітно гаряче і рівень тосола в розширювальному бочці не повинен падати. Якщо ташкент в салоні ВАЗ 2110 не спостерігається (в машині не жарко), тоді грубку можна доопрацювати.

Замінити радіатор опалення на “десятці” ..

Джерело фото:

Ключові слова:

Цікавий сайт? Поділися з друзями

Піч ВАЗ 2110, пристрій обігрівача, вентилятора, заслінок, відео заміни радіатора грубки ВАЗ 2110

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано

Піч ВАЗ 2110 мабуть самий проблемний і примхливий механізм, у всій конструкції автомобіля. Без грубки або несправного радіатора опалювача салону на ВАЗ 2110 не обійтися, враховуючи наш холодний клімат.

Якщо влітку непрацююча грубка може вас і не турбувати, то з настанням холодної пори року часто з’ясовується, що грубка на ВАЗ-2110 дме холодним повітрям. Сьогодні постараємося дуже докладно розповісти про пристрої, ремонті та заміні обігрівача на “десятці”. Текст для наочності доповнимо фотографіями і відео.

Відразу скажемо, що конструкція системи опалення на “десятці” принципово відрізняється від того, що було на старих моделях ВАЗ. Найголовніша особливість і відмінність обігрівача салону, це те що радіатор грубки ВАЗ 2110 і його вентилятор знаходиться не в салоні, а в моторному відсіку.

У такій конструкції є свої переваги, наприклад для заміни радіатора отопітеля або вентилятора пічки не потрібно повністю розбирати передню панель (торпедо).

Ще одна важлива відмінність, це електронне управління кліматичними процесами в салоні. Для цього на ВАЗ 2110 встановлена так звана система автоматичного управління обігрівачем (САУО). Фотографія блоку САУО далі.

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано

До речі, блок САУО на “десятках” різного року випуску різниться. З 1996 року проводилося 4 типу контролера САУО. Коштує це враховувати при покупці блоку в якості запасної частини. Саме цей прилад і управляє температурою в салоні і роботою вентилятора. Можлива установка температури від 16 до 28 градусів.

Але як же працює цей диво прилад? На стелі салону “десятки” стоїть температурний датчик або стельовий датчик повітря з вбудованим (дуже невеликим) вентилятором, для циркуляції повітря.

Саме цей датчик і відправляє відомості про реальну температурі в салоні, а блок САУО дає команду мікро моторедуктора (ММР), він в свою чергу відкриває або закриває основну заслінку, яка відповідає за доступ гарячого повітря в салон.

При зміні температури в салоні, стельовий датчик дає новий сигнал, спрацьовує мікро моторедуктор повертаючи заслінку, закриваючи або відкриваючи доступ гарячого повітря в салон. Таким чином автоматично підтримується заданий температурний режим. Далі фотографія схеми повітропроводів обігрівача ВАЗ 2110 .

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано

Ваз 2110 пічка дує холодним, чому?

Багато власників “десяток” скаржаться на те, що в якийсь момент грубка постійно дме холодним повітрям і ніякі повороти рукояток системи автоматичного управління обігрівачем, ніяк не рятують ситуацію. Проблем і несправностей може бути маса.

Наприклад, несправний сам контролер САУО, стельовий датчик або мікро моторедуктор, який просто не відкриває або не закриває заслінку. Ще одна причина, це повітря (повітряна пробка) в радіаторі нагрівника, який просто не здатний нагрівати проходить через нього повітря.

Далі схематичне зображення пристрою обігрівача ВАЗ 2110 .

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано

Заслінки печі ваз 2110

Часто причиною поганої роботи обігрівача “десятки” стає заслінка грубки ваз 2110 . Заслінка може не щільно закриватися або погано відкриватися.

Сама заслінка отопітеля виготовлена ​​з пластику, який може з часом деформуватися і погано працювати. Багато автовласників купують металеву заслінку і змінюють її своїми силами.

Як перевірити працездатність і оцінити стану заслінки печі? Все досить просто, знімаєте центральний дефлектор воздуховода і ось вона заслоночка! Дивимося на фото.

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано

Далі уважно оглядаєте заслінку, включаєте грубку, повертаєте регулятори на блоці САУО і дивіться працює заслінка взагалі. Як вона переміщається, щільно прилягає. Якщо вона не реагує на команди, значить проблема може бути зовсім і не в ній. За одне можете подивитися, чи працює важіль перенаправлення повітряного потоку від скла до ніг.

Вентилятор грубки ваз 2110

Визначити працездатність вентилятора пічки досить просто, по шуму. Якщо моторчик вентилятора згорів, то працювати він природно вже не буде. Правда перш ніж кидатися міняти вентилятор печі, необхідно переконається, що не згорів запобіжник.

Як ми вже писали вище вентилятор пічки ВАЗ 2110 розташований не в салоні, а в підкапотному просторі.

Що б до нього дістатися, вам необхідно буде знімати спеціальний фартух, який відокремлює моторний відсік від корпусу обігрівача, вакуумного підсилювача гальм і механізму склоочисників. Власне фото для наочності нижче.

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано

Ось ми і дісталися до вентилятора пічки, знявши фартух і кожух обігрівача. До речі, поруч ви побачите салонний фільтр, в кожусі трохи лівіше. Його необхідно витягнути і почистити. Якщо ніхто до вас фільтр не міняв, за довгі роки експлуатації він серйозно забитий сміттям і перешкоджає нормальній циркуляції повітря, який засмоктується в салон ВАЗ 2110.

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано

Радіатор обігрівача ваз 2110

Радіатор пічки “десятки” розташований там же, де і вентилятор, тобто під капотом (див фото вище). Що б його зняти вам необхідно спочатку витягнути з кожуха обігрівача вентилятор.

Якщо ви помічаєте в салоні дивний запах, підійміть постілки, якщо там калюжки з тосола або антифризу, значить радіатор грубки ВАЗ 2110 потік. Хоча можливо вже не тримають хомути … в будь-якому випадку доведеться розбирати і з’ясовувати причину протікання.

Далі пропонуємо пару відео роликів демонструють процес розбирання, зняття фартуха, вентилятора пічки, салонного фільтра і радіатора отопітеля.

Заміна радіатора отопітеля (печі) ВАЗ 2110 відео

  • Відео заміни радіатора грубки “десятки” старого зразка.
  • Відео заміни радіатора грубки нового зразка.

До речі, при заміні грубки обігрівача можна скориставшись нагодою замінити і салонний фільтр ВАЗ 2110 , що б потім все заново не розбирати. Це допоможе відчути в салоні свіже повітря і теплоту відремонтованої грубки ВАЗ 2110.

Як поміняти радіатор опалювальної системи ВАЗ-21124 на печах старого і нового зразка

27.01.2017

Системи обігріву салону на різних транспортних засобах мають схожу конструкцію. В автомобілі ВАЗ-21124 обігрівач функціонує наступним чином:

  • блок керування грубкою контролює задану температуру прогріву повітря з допустимою похибкою близько 2 градусів;
  • підігрів повітря для опалення салону здійснюється в радіаторі грубки. Він має стандартну конструкцію і виготовляється зі сплавів міді або алюмінію;
  • для подачі повітря в салон передбачені спеціальні дефлектори, які регулюють напрям його потоку;
  • на панелі, що управляє обігрівача знаходяться: перемикач режимів роботи вентилятора з повзунками, які керують заслінками обігрівача.
    Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано

Однією з найбільш зустрічаються неполадок опалювальної системи на ВАЗ-2112 є її розгерметизація, яка характеризується протіканням охолоджуючої рідини з-під центральної панелі. Однією з причин цього є вихід з ладу радіатора, і в цьому випадку необхідна його заміна.

Алюміній VS Мідь: який радіатор вибрати?

Багаторічним досвідом експлуатації радіаторів з різних матеріалів на вітчизняних автомобілях (в тому числі на ВАЗ-2112), було відмічено, що на його працездатність не впливає матеріал, з якого він виготовлений. Однаково добре гріє як мідний, так і алюмінієвий прилад.

Єдиним критерієм при виборі радіатора є його оригінальність, оскільки тільки серйозний виробник здатний випускати якісний продукт. Тому при покупці радіатора опалювача необхідно звертати увагу саме на цей критерій.

Отже, де саме знаходиться радіатор грубки ВАЗ-2112? У конструкції системи опалення салону радіатор, розташований всередині корпусу обігрівача, займаючи горизонтальне положення по відношенню до центральної панелі.

Як зняти і замінити радіатор грубки на ВАЗ-2112 (старий зразок)?

Текти рідини охолодження в салоні є прямою передумовою того, що треба щось міняти опалювальний радіатор, оскільки він вже вийшов з ладу.

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано

Зауважимо, що на моделях старше 2003 року встановлено грубка старого зразка. Однак, ближче до кінця цього року, машини вже комплектували новим обігрівачем. Відповідно вони мають деякі конструкційні відмінності, в зв’язку, з чим знімаються і встановлюються по-різному.

Заміна радіатора на грубці ВАЗ-2112:

  1. Звільняємо систему від тосола, слив його через отвір блоку силового агрегату або через розширювальний бачок. При виборі другого варіанту необхідно демонтувати модуль запалювання. Далі знімається кришка з бачка, а після чого відкорковується зливна пробка. У разі, коли в охолоджуючої рідини відсутній осад, тобто, вона знаходиться в чистому стані, її можна використовувати повторно.
  2. Необхідно зняти ущільнювач капота, який знаходиться поруч з жабо.
  3. Фіксуючий жабо гвинт слід викрутити, а після чого відкрутити гвинти кріплення його верхній частині.
  4. Послабити хомути і зняти всі дроти і шланги з жабо.
  5. Знеструмити електромережу автомобіля, знявши клеми з джерела живлення.
  6. У лівій частині жабо знаходяться два гвинти, які слід викрутити, щоб відсунути елемент. При цьому немає необхідності його знімати.
  7. Знімаємо накладку «лобовуха».
  8. Буде потрібно зняти клему (якщо вона є) з датчика контролю рівня рідини в системі, а також паровідвідних шланг з розширювального бачка.
  9. Знімається шланг з омивача «лобовуха».
  10. Після викручування чотирьох гвинтів необхідно зняти двірники з накладкою лобового скла.
  11. Демонтується вентилятор печі, а також скоби кріплення її корпусу.
  12. З захисних кожухів воздухофильтра і вентилятора викручуються кріпильні гвинти.
  13. Необхідно зняти передній кожух обдування обігрівача і корпус салонного фільтра.
  14. Знімається задня частина кожуха вентилятора.
  15. Магістраль паровідводом і шланг подачі тосола потрібно від’єднати, попередньо послабивши їх кріплення.
  16. Тепер радіатор опалення можна зняти.

Перед тим як встановити новий радіатор, необхідно в корпусі печі вичистити його посадочне місце. При складанні обігрівача в зворотній послідовності дуже важливо контролювати щільність всіх з’єднань і правильне розташування деталей. Інакше обігрівач може просто не працювати, і тоді всю описану послідовність робіт доведеться проробляти заново.

Заміна радіатора отопітеля ВАЗ-2112 (новий зразок)

Процедура починається з демонтажу грубки, яка кріпиться до кузова автомобіля за допомогою двох гайок з боку впускного колектора, гвинтом в області лобового скла і гайкою близько салонного фільтра. Також необхідно зняти бочок омивача заднього скла.

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано

Послідовність дій така:

  1. Знімаємо воздухофильтр.
  2. Викручуємо гвинти з зовнішньої сторони печі.
  3. Що складається з двох половин (лівої і правої) корпус обігрівача необхідно розділити і вивільнити шланг паровідводом.
  4. Витягти старий радіатор, вичистити його посадочне місце, після чого встановити новий елемент.
  5. Слід розібрати праву половину обігрівача, яка також складається з двох елементів, скріплених металевими скобами. Тепер у вільному доступі відкрилася заслінка грубки, і при необхідності її можна почистити або замінити.
  6. Нова заслінка отопітеля обов’язково повинна зайняти положення, при якому перекритий радіатор грубки.
  7. На температурному датчику виставляється мінімальний режим, після чого включається запалювання. Це необхідно для того, щоб правильно встановити цей датчик, оскільки після цього він повинен зайняти своє початкове положення.
  8. Можна збирати обігрівач в зворотній послідовності.

Після заміни радіатора грубки потрібно обов’язково заповнити рівень охолоджувальної рідини в системі, і протестувати працездатність обігрівача. Якщо ж все зроблено вірно, все елементи обігрівача справні, а з дефлекторів в салоні починає дути холодне повітря, значить, сталося завоздушіваніе системи. Після його усунення грубка запрацює, як і раніше, а може ще й краще.

Проводимо заміну пічного радіатора ВАЗ 2110 своїми руками

Багато автолюбителів до пори до часу намагаються не помічати, що з радіатора опалення почалася «крапель», яка незабаром призводить до того, що ремонт стає неминучим. Як відомо, грубка без тосола, який потихеньку витікає, працювати не буде.

І скільки не відкладаються у цій ситуації зняття радіатора, годину цей настане неодмінно. Розглянемо, коли необхідна заміна радіатора отопітеля ВАЗ 2110, і як її провести своїми руками без звернення на СТО.

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано

Пристрій системи охолодження ВАЗ 2110

Що ставити?

Умовно радіатори опалення для ВАЗ 2110 підрозділяють на нового і старого зразка. Опалювачі на «десятки» до осені 2003 року встановлювали старого зразка, а згодом – нового. Відмінності у них не такі вже значні, проте, ремонт радіатора вимагає трохи різного підходу, оскільки є незначні відмінності.

Відповісти на питання, чому погано гріє пічка на ВАЗ 2110, допоможе даний матеріал: https://vazweb.ru/desyatka/otoplenie/ploho-greet-pechka.html

На ВАЗ 2110 можна також встановити мідний радіатор. Хоч він має значно менше ребер, ніж інші види, але мідь має значно більш високу тепловіддачу, з ним грубка краще гріє. Один недолік – порівняно висока ціна, наприклад мідний дворядний радіатор (2110-8101060), його вартість – близько 1500-2000 рублів.

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано

Радіатор опалення ВАЗ-2110 мідний 2-х рядний

Якщо ж вам важливі обидва фактори: реальна вартість, і нормальну якість, тоді найкращий вибір – алюмінієвий радіатор ДААЗ, середня ціна – 700-1000 рублів.

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано

Радіатор обігрівача ВАЗ 2110 ДААЗ алюмінієвий

Запчастини та інструменти

Перш ніж поміняти протікає або, можливо, забитий радіатор, потрібно вибрати новий. Тут вам – простір, цілком можливо, що ви захочете мідний, ДААЗ або пріоровскій. Але постарайтеся самостійно визначитися, подивитися на форумах відгуки про різні моделі, а вже потім купувати.

Зверніть увагу на стан патрубків, цілком можливо, що їм також потрібна заміна.Знадобляться ще хомути, постарайтеся не обмежуватися трьома рекомендованими, запас, як відомо, не завадить.

Потрібна буде хрестова викрутка, бажано – коротка. І ще – пінцет, без нього встановити засувки нелегко.

Принцип роботи обігрівача в автомобілі ВАЗ 2110 детально розглянуто тут: https://vazweb.ru/desyatka/otoplenie/otopitel.html

демонтаж

Перш за все – потрібно злити антифриз. Якщо він виявиться чистим, його потім можна буде залити знову, вже в новий радіатор опалення, тому підготуйте чисту ємність.

Відкручуємо для падіння тиску кришку на розширювальному бачку. Потім знаходимо позаду модуля запалювання пробку, і повністю її відкручуємо. Виливається в зливний отвір літра 4 антифризу.

Зверніть увагу

Інший варіант – слив через розширювальний бачок. Хоча цей спосіб менш зручний. Потрібно зняти шланг, від’єднавши його від грубки, а потім ще – гумовий патрубок.

Після зливу антифризу, ремонт в залежності від зразка обігрівача, трохи відрізняється.

Піч старого зразка

Спочатку розглянемо, як зробити ремонт радіатора опалення грубки старого зразка. Його зняття проводиться з боку капота таким чином:

  1. Знімаємо гумовий ущільнювач жабо;
  2. Знаходимо під головним гальмівним циліндром гвинт, що кріпить жабо і відкручуємо;
  3. Викручуємо гвинти, що кріплять праву частину жабо (їх 4);
  4. Відчіплюватися знаходяться на жабо 2 хомутика, що кріплять шланги і дроти;
  5. Від’єднуємо клему «плюс» і провід «мінус» вентилятора;
  6. Ліву частину жабо потрібно відсунути вперед, не знімаючи повністю. Для цього достатньо відкрутити пару гвинтів;
  7. Зняти вітрову накладку;
  8. Якщо така є, то клему датчика, що показує рівень тосола, потрібно від’єднати. Прибрати з розширювального бачка паровідвідних шланг.

Далі знімаємо по черзі:

  • Шланг омивача переднього скла;
  • склоочисники;
  • Накладку вітрового скла;
  • Затискачі, що кріплять корпус обігрівача;
  • Його передню частину разом з вентилятором;
  • Салонний фільтр;
  • Іншу частину корпусу вентилятора;
  • Всі шланги: подачі, обратки і паровідвідних;
  • І, нарешті, не без зусиль можемо зняти корпус радіатора.

Якщо він у вас мідний, і ви виявили в ньому невелику текти, не поспішайте викидати, для нього ремонт цілком можливий. Мідь легко паяется, але якщо у вас такого досвіду немає, краще доручіть цю справу досвідченому майстрові. Повірте – воно того варто.

Все ж на першому місці за якістю серед радіаторів – мідний, а вже за ним йде ДААЗ. У будь-якому випадку перш, ніж міняти, огляньте агрегат, очистіть його, оцініть, чи можливий для нього ремонт.

Встановлюючи той же, очищений, вже виправлений або новий радіатор, стежте, щоб педаль пластикового корпусу вентилятора (краще замінити його на алюмінієвий) потрапляла точно в паз, інакше редуктор не зможе змінювати положення заслінки, і тепла ви не дочекаєтеся.

Тонкощі і нюанси ремонту заслінки печі вивчені в даній статті: https://vazweb.ru/desyatka/otoplenie/remont-zaslonki-pechki.html

Піч нового зразка

У отопителя нового образца есть свои особенности в креплении к кузову. Чтобы произвести снятие, нужно открутить:

  • Средний винт внизу лобового стекла;
  • Две гайки, находящиеся выше впускного коллектора;
  • Гайку около фильтра слева;
  • Кроме того, при наличии бачка с омывающей жидкостью для заднего стекла (на моделях ВАЗ 2112/2111), нужно снять и его. А также – воздушный фильтр.

Особенность отопителя нового образца в том, что он рассоединяется. Сделать это, в принципе, нетрудно. И затем поменять радиатор отопления.

Быстрая замена «через тормоз»

Не зря говорят, что прогресс двигает наша лень, что уже не раз демонстрировали, и продолжают демонстрировать народные умельцы. Есть еще один способ, позволяющий произвести ремонт или замену радиатора, не снимая всего отопителя.

Потребуется всего около часа времени. Идем по такому алгоритму:

  • Зливаємо антифриз через патрубок для підігріву ДУ;
  • Від’єднуємо всі патрубки і знімаємо розширювальний бачок;
  • Розбираємо жабо;
  • Знімаємо педаль гальма разом з ТВП та отримуємо доступ до радіатора;
  • Виймаємо старий радіатор і міняємо його на новий.

Збираємо все на місце у зворотному порядку. Не забуваємо залити тосол, а також бажано поміняти салонний фільтр. Ось, власне, і вся заміна радіатора грубки ВАЗ 2110, вироблена «через гальма».

Пам’ятайте: не має значення, встановлюєте ви радіатор ДААЗ або мідний, для того, щоб він працював, потрібно дуже педантично підходити до кожного етапу роботи.

  • Веніамін
  • Роздрукувати

Заміна Радіатора Пічки Ваз 21102 ~ AUTOINTERLINE.RU

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано

Пристрій і ремонт автомобілів ВАЗ (2110 і Лада Пріора)

Вентиляція салону на ВАЗ десятого сімейства – припливно-витяжна: повітря подається в салон через отвори в накладці вітрового вікна (мимовільно – при русі автомобіля, або примусово – при роботі вентилятора пічки – обігрівача) і виходить через щілини між оббивками і внутрішніми панелями дверей і далі через отвори в торцях дверей. У цих отворах встановлені клапани, які пропускають повітря назовні, але перешкоджають його вступу всередину автомобіля. Така конструкція покращує теплоізоляцію салону.

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано

Повітроводи обігрівача і елементи управління: 1 – повітроводи підігріву задньої частини салону; 2 – облицювання тунелю статі; 3 – повітроводи підігріву ніг; 4 – центральні сопла вентиляції салону; 5 – бічні сопла вентиляції салону; 6 – сопла підігріву стекол фронтальних дверей; 7 – важіль управління системою опалення салону; 8 – корпус розподільника повітря; 9 – заслінка підігріву ніг; 10 – заслінка підігріву вітрового скла; 11 – обігрівач.

Принцип роботи обігрівача пічки на ВАЗ 2110 2111 2112

На ВАЗ 2110, 2111, 2112 кран обігрівача відсутня. Управління температурою в салоні здійснюється за рахунок повітряної заслінки, яка регулює потік гарячого повітря в салон.

Тосол надходить в піч і влітку, через це якісь автовласники додатково ставлять кран для перекриття подачі тосола в літній період експлуатації. Система управління обігрівачем ВАЗ-2110 автоматична, температура підтримується з точністю до 2-х градусів Цельсія.

Крім того, управляти повітряною заслінкою краще, ніж краном (він може закисати або заклинювати).

важливо

Вступник в салон повітря в міру потреби підігрівається, проходячи через радіатор опалення, і розподіляється відповідно до положення ручки управління потоками повітря.

Основна частина повітря спрямовується на вітрове скло і – через перекриваються заслінками дефлектори – до бічних стекол і в центральну частину салону.

Також повітря подається до ніг водія і сидячого попереду пасажира через дві пари дефлекторів (одна пара – на рівні колін, інша – у статі) і до ніг задніх пасажирів через накладку на тунелі підлоги і два воздуховода під фронтальними сидіннями.

Для прискорення прогріву салону і запобігання надходження в салон зовнішнього повітря (при перетині загазованих, задимлених, запилених ділянок дороги) служить система рециркуляції повітря.

При утопленні кнопки рециркуляції (на панелі приладів) розкривається електропневмоклапан, і під дією розрідження у впускному трубопроводі заслінка системи рециркуляції перекриває доступ зовнішнього повітря в салон автомобіля. Таким чином, робота системи рециркуляції імовірна, тільки при працюючому двигуні.

При цьому, якщо вентилятор включений, повітря в салоні продовжує циркулювати, проходячи по воздуховодам обігрівача.

Вентилятор має три режими роботи: мала швидкість, середня і автоматичний її вибір (визначається блоком управління). Електродвигун вентилятора – колекторний, постійного струму, з порушенням від постійних магнітів. Споживана сила струму при максимальній частоті обертання – 14 А.

Порада

Залежно від обраної швидкості електродвигун підключається до бортової мережі автомобіля прямо (найбільша швидкість) або через додатковий резистор. Останній має дві спіралі опором 0,23 Ом і 0,82 Ом. Якщо в ланцюг включені обидві спіралі, вентилятор крутиться на малій швидкості, якщо тільки одна (0,23 Ом) – на середній.

Не рекомендується спресовувати колесо вентилятора з вала електродвигуна – можна порушити балансування. Електродвигун ремонту не підлягає (крім зачистки колектора), при виході з ладу його слід поміняти в зборі з колесом вентилятора.

Заміна радіатора грубки на ваз 2110 і 2112. Коли ресурс вичерпано

Деталі обігрівача (ВАЗ 2110 2111 2112): 1 – електропневматичний клапан; 2 – фронтальний корпус воздухозаборника обігрівача; 3 – водоотражательний щиток воздухозаборника; 4 – клапан керування заслінкою рециркуляції; 5 – заслінка рециркуляції воздухозаборника; 6 – задній корпус воздухозаборника обігрівача; 7 – заслінка каналу обігрівача; 8 – заслінка управління обігрівачем; 9 – радіатор; 10 – кожух радіатора опалювача; 11 – штуцер паровідвідних шланга; 12 – штуцер підвідного шланга; 13 – штуцер відвідного шланга; 14 – електродвигун обігрівача з вентилятором; 15 – корпус електродвигуна; 16 – опорна майданчик важеля приводу заслінки управління обігрівачем; 17- важіль приводу заслінки управління обігрівачем; 18 – мікромоторедуктор приводу заслінки; 19 – резистор; 20 – кришка кожуха обігрівача.

Заміна радіатора грубки ВАЗ 2110 (старого зразка)

Оригінал Стаття по заміні радіатора грубки ВАЗ 2110 на …

Заміна радіатора отопітеля (печі) на ВАЗ 2110, 2111 і 2112

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…