Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самому

Далі мова піде про двох двигунах – 2111 і 11183. Завод ВАЗ їх встановлював на хетчбеки Лада-114. Вузол ГБЦ в цих моторах містить не 16 клапанів, а 8, і замінити ремінь ГРМ на ВАЗ-2114 зможе будь-який початківець механік: клапани не зачіпають за поршні при будь-яких положеннях шківів. Шків ГРМ тут – один, і його треба виставляти по мітці так само як і колінчастий вал. Розглянемо подробиці.

Те, що ми збираємося робити, у професіоналів займає 10 хвилин. Дивимося приклад заміни ременя ГРМ ВАЗ-2114 на відео:

Всі кроки по заміні ременя ГРМ «від і до»

Перед заміною треба переконатися, що: включена нейтральна передача, автомобіль затриманий, клема «мінус» знята з АКБ (ключ «на 10»). З двигуна 11183 знімають пластикову кришку – деталь акуратно витягують вгору. Потім демонтують кожух приводу:

  1. Відвертають три гвинти кріплення, видаляють пластикову деталь (див. Фото).Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самомуКожух ГРМ на моторі 2111 і 11183
  2. Ключем «на 17» обертаємо колінвал і дивимося, коли співпадуть мітки на верхньому шківі і на двигуні. Потім, відкривши кришку, перевіряємо збіг міток в картері зчеплення. Відразу фіксуємо маховик викруткою.Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самомуМітки на шківі і на маховику

    Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самому

    Альтернативний спосіб «зривання» ГРМ

  3. Замінити ремінь ГРМ на ВАЗ-2114 не можна без зняття ременя генератора: послаблюємо верхній і нижній кріпильний гвинт, помічаємо положення регулювального гвинта і викручуємо його на 80%.Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самомуЯк наблизити генератор до двигуна
  4. Ключем «на 17» відвертаємо гвинт кріплення шківа приводу генератора. При монтажі треба буде стежити за збігом рисок (див. Фото). Момент затягування гвинта – 99-110 Н * м.Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самомуШків генератора на двигуні
  5. Послаблюємо гайку на ролику, повертаємо його і знімаємо ремінь. Тепер можна замінити і сам ролик.Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самомуФінальний крок по демонтажу

При монтажі нового ременя верхній шків ще раз виставляють по мітках (див. Вище). Викрутку-фіксатор прибирають після монтажу.

Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самому

Новий ремінь ГРМ встановлений

Як регулювати натяг?

Якщо все було зроблено правильно, значить, ремінь можна двома пальцями повернути на півоберта, але не більше (як на фото).

Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самому

Правильна настройка натягу

Для виконання регулювання використовується ключ-вилка. Якщо такого ключа немає, підійдуть щипці для стопорних кілець. Ролик утримують ключем і затягують гайку.

Отвори, призначені для ключа, повинні перебувати під гайкою знизу. Це і є правильне положення ролика.

Детальніше про подальше натягу ременя генератора тут.

рекомендації

  • Перед установкою нового ременя протирають уайт-спіритом все шківи, ​​тобто зубці на них. А регулювальний гвинт можна обробити розчинником іржі.
  • Немає сенсу захищати новий ремінь силіконовою змазкою. До речі, за регламентом, передбаченим для ВАЗ-2114, замінювати ремінь ГРМ треба через кожні 60 000 км або при необхідності. А необхідність може бути викликана навіть потраплянням на гуму продуктів нафти. Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самомузношений ремінь
  • Фіксувати маховик, мабуть, повинен помічник: картер зчеплення і привід ГРМ знаходяться з двох різних сторін.

артикули

  • 2108-1006120 – ролик. Увага: деталі 2108-1006120 і 2112-1006120 не взаємозамінні!
  • 2108-1006129 – шпилька під ролик;
  • 2108-1006040-10 – ремінь;
  • 2108-1006149 – ущільнювач під кожух;
  • 2108-1006146 – кожух пластиковий.

аналоги ременів

  • GATES 5521 або 5521XS (посилений), рекомендується
  • FINWHALE BD-111
  • BOSCH 1 987 949 559
  • LEMFORDER 58-111-19 або 14458 01
  • CONTITECH СТ-527
  • GOOD YEAR G1474 (напівкруглий зуб) або G1485 (зуб-трапеція)
  • DAYCO 111х190 / 1

Показати всі артикули

  • HANSE HZ 011 008
  • БРТІ 21080-1006040-10
  • TOYOTA 13568-19035
  • RENAULT 7701462019
  • OPEL 636359
  • ROVER GTB1124
  • AYWIPARTS AW2110560
  • PROCODIS FRANCE 05CD27
  • FAI 40305
  • GK 791170
  • MAGNETI MARELLI 340018181434
  • MAPCO 43080
  • HEPU 29-0165
  • OPTIMAL R-1113
  • SCT G124
  • WILMINK WG1151273
  • VEYANCE G1474
  • OPTIBELT ZRK 1123 (3 шт.)
  • TRISCAN 8645 5521 (2 шт.) Або 8645 5124 (2 шт.)
  • FLENNOR 4410 (2 шт.) Або F904410 (ремінь + ролик)
  • LYNXauto 111CL19 (1 шт.) Або PK-1236 (ремінь + ролик)

аналоги ролика

  • GATES T42042 або T42042A (2 шт.)
  • MAPCO 23081
  • FLENNOR FS99018
  • LUK 531 0671 20
  • OPTIMAL 0N1917

Показати всі артикули

  • BREDA LORETT TDI3009
  • TORQUE 830900АЕ2
  • ESPRA 2108-1006120 / ES0108
  • INA 531075010
  • CORAM C747
  • ВПЗ-23 830900АЕ1

типові помилки

  • Несправність: ремінь після заміни почав свистіти. Насправді свистить не саме ремінь, а тільки ролик. Його треба було замінити.
  • Якщо на старому ремені було зірвано кілька зубів, причиною могла стати заклинило помпа. Перевірте, чи так це, і виконайте заміну (охолоджуючу рідину зливають) .Замена помпи на двигуні
  • Не встановлюйте ролик-автомат 21116-1006238 замість штатного натяжної ролика.

Вся інструкція по заміні ременя ГРМ на ВАЗ-2114 на одному відео

Заміна ременя ГРМ ВАЗ 2114. Фото, інструкція як поміняти ремінь ГРМ на2114

Обрив ременя на 8-ми клапанному двигуні ВАЗ 2114, 2115 і 2113 серйозною поломкою в вигляді загнутих клапанів не загрожує , але це не означає, що потрібно доводити ремінь ГРМ до повного виснаження, а робити заміну згідно періоду регламентного ТО. Але все ж якщо це сталося, тоді можна скористатися цією фотоінструкцію по заміні ременя ГРМ на ВАЗ 2114 8 клапанів своїми руками. Власники ВАЗ 2115 і ВАЗ 2113 теж можуть знайти її корисною.

Коли міняти і який ремінь ГРМ ставити на ВАЗ 2114, ВАЗ 2115, ВАЗ 2113

Періодичність заміни ременя ГРМ, відповідно до рекомендацій виробника, становить 60,000 км пробігу.

Разом з ременем рекомендується замінити і натяжна ролик. Найчастіше вони продаються в комплекте.На двигуні ВАЗ-11183 використовується ремінь на 111 зубів.

Номер оригінального ременя ГРМ для двигуна ВАЗ-11183 – 2108100604010. Рекомендовані аналоги: Bosh ZP 1987949095, Gates 5521, Conitech CT527, Finwhale BD111.

Щоб поміняти ремінь ГРМ вам потрібно не так вже й багато інструменту та вільного часу, все досить просто, головне дотримуватися порядку і правильно виставити мітки ГРМ при заміні ременя.

Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самому

1

Ключ на «10» відкручуємо болти передньої кришки ГРМ сверзу і внизу ключем на «8» болти нижнього захисного кожуха.

Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самому

2

Послаблюємо натягувач і знімаємо ремінь приводу генератора.

Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самому

3

для цього будуть потрібні ключі 10 і 13.

Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самому

4

Комірчиком з головкою на «19» відвертаємо біль шківа коленвала.

Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самому

5

Якщо ремінь змінюється планово а не після обриву, то першим ділом поєднуємо мітки на коленвале і і распредвали (провертає за годинниковою стрілкою тримаємо за болт кріплення шківа, і до поєднання мітки на шківі розподільного валу з настановним вусиком), а потім знімаємо ремінь.

Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самому

6

Щоб ремінь зняти потрібно буде відпустити гайку натяжної ролика ключем на «13».

Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самому

7

На равспредвалу підводимо шестерню до цієї мітці.

Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самомуЗаміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самому

9

На коленвалу мітка ГРМ встановлюється ось так.

Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самому

11

Знявши гумову заглушку у верхній частині картера зчеплення можна також перевірити мітку на маховику. Ризику на маховику повинна бути розташована навпроти прорізи кришки. А також бажано зафіксувати колінвал від прокручування, вставивши в отвір викрутку між зубів.

13

Встановлюємо все в зворотному порядку, ремінь починаємо одягати з клонували.

14

А потім одягаємо на шестерню распредвала.

15

Щоб затягнути болт натяжної ролика потрібен спец ключ (зафіксувати ролик), але якщо такого немає, то можна скористатися двома шурупами викруткою.

16

Вставляємо шурупи в отвори.

17

Вставляємо викрутку щоб тримати ролик натяжителя ременя. Натяжку ременя виробляємо проворячівая його проти годинникової стрілки.

18

Коли домоглися потрібної натяжки, – потім затягуємо гайку. Ступінь натягу постійно контролуруем.

19

Ступінь натягу повинна бути такою щоб ремінь можна було провернути з невеликим зусиллям на 90 градусів.

20

Проворачвая колінвал, перевіряємо збігу всіх міток, щоб переконається що ремінь встановлений правильно (проводиться в тому випадку якщо ремінь був обірваний).

21

Встановлюємо шків, ремінь генератора і захисні кожухи назад.

Як поміняти ремінь ГРМ на ВАЗ 2114 самому

Коли у водіїв виникає питання, чому сповзає ремінь ГРМ, вони звертаються в сервісний центр або читають відгуки автолюбителів. Проблему можна вирішити, якщо замінити ремінь своїми руками. Як здійснюється заміна ременя ГРМ на ВАЗ 2114 8 клапанів: відео, докладна інструкція по установці і регулюванню містяться в статті.

Ремінь ГРМ пов’язує колінвал з розподільчим і синхронізує їх роботу. Він змушує обертатися кулачковий вал ГРМ, забезпечуючи цим виконання своїх функцій. Крім того, через цю ремінну передачу наводяться в дію та інші вузли двигуна.

Деталь являє собою гумовий виріб, що має зубчасту внутрішню поверхню, завдяки якій забезпечується синхронність і виключається прослизання.

Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самомуЗовнішній вигляд гумового виробу

Міняємо ремінь самі (на 8 клапанної моделі)

Заміна ГРМ ременя ВАЗ 2114 строго регламентована в інструкції по експлуатації авто. Рекомендується міняти цю деталь через 30-45 км. Але не можна орієнтуватися тільки на рекомендації, з часом, не пробігши покладені км., Він сповзає з шестерень, жере, лопається, а може і розірватися.

Для автомобіля з встановленим на ньому двигуном об’ємом 1,5 літра, які мають 8 клапанів, порив ремінця не матиме серйозних наслідків: авто просто зупиниться і не буде заводитися. А в двигуні об’ємом 1,3 л., Можуть пошкодитися клапана, що призведе до поломки всього мотора.

Якщо на ВАЗ2114 встановлений інжектор, то, коли сповзає, жере або рветься ремінь, на приладовій панелі висвітиться: «помилка датчика фар». Вирішувати питання через скільки км. змінювати цю деталь, слід після візуального огляду і робити заміну, якщо він в поганому стані.

Який ремінець краще вибрати, написано в керівництві до ВАЗ 2114.

необхідні інструменти

Для проведення заміни своїми руками, необхідно підготувати нові запчастини і інструменти:

  • набір ключів;
  • новий ремінь ГРМ;
  • новий натяжна ролик. Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самомуНовий витратний матеріал для установки

Етапи роботи

Послідовність заміни своїми руками складається з наступних етапів:

  1. Автомобіль потрібно встановити на ручне гальмо.
  2. Встановити 4-ю або 5-ю передачу.
  3. Відкрутивши три болта, слід зняти кришку, яка захищає привід розподільного вала.
  4. Далі, потрібно послабити ремінець приводу генератора і зняти його з клонували разом зі шківом, залишивши болт, який його утримує.
  5. Тепер автомобіль слід перевести на нейтральну передачу.
  6. На наступному етапі потрібно зайнятися мітками. Для цього прокручуємо колінчастий вал в напрямку годинникової стрілки, спостерігаючи за мітками і маховиком. Крутити вал слід доки мітку не буде знаходитися паралельно середньому поділу шкали.
  7. Переконавшись, що мітка на шківі знаходиться навпроти мітки на захисній кришці, потрібно трохи послабити кріпильну гайку на натяжній ролику. При необхідності міняємо натяжна ролик.
  8. За допомогою ролика потрібно послабити натяжку ремінця, щоб його зняти.
  9. Далі, необхідно встановити новий виріб на зубчастий шків коленвала.
  10. Потім потрібно натягнути провідну гілку вироби на шків распредвала так, щоб вона не провисала.
  11. Після провернути колінвал на 1,5-2 обороту і виставити мітки. Якщо мітки не збігаються, ремінь слід зняти і повторити процедуру установки заново.
  12. Після виставлення міток потрібно відкрутити болт на коленвале і поставити на місце шків генератора, закріпивши його болтом.
  13. Провертаючи натяжна ролик проти годинникової стрілки необхідно внести корективи натяжки ремінця ГРМ і надіти ремінь генератора. Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самомуГайка для ослаблення і натяжки
  14. Після виконання всіх робіт потрібно завести двигун і по звуку визначити про необхідність регулювання натягу ремінця.

Чому варто міняти ремінь ГРМ своїми руками: заощадите час і гроші, будете знати, що робити, якщо він сповзає або жере.

 Фотогалерея

Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самомуФото 1. Поєднуємо мітки на шківі Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самомуФото 2. Послаблюємо гайку натяжної ролика Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самомуФото 3. Надіваємо новий расходник

Відео «Заміна ременя ГРМ на ВАЗ 2114 з восьмиклапанним двигуном»

У цьому відео можна побачити процес заміни, а також необхідні інструменти.

Чи була ця стаття корисною? Стаття була полезнаПожалуйста, поділіться інформацією з друзями

ВАЗ-2114: заміна ременя ГРМ. Покрокова інструкція :

На ВАЗ-2114 заміна ременя ГРМ виробляється при його обриві або при плановому обслуговуванні. Термін служби у цього приводу не більше двох років або ж, якщо пробіг у машини значний, з інтервалом не більш 60 тис. Км.

Використовувати елемент довше ризиковано – обрив може привести до того, що клапани зустрінуться з поршнями і відбудеться їх руйнування. Справа в тому, що при обриві передача обертання на розподільний вал припиняється. Клапани при цьому зупиняються.

Але поршні продовжують рухатися і верхня їх частина вдаряє по тарілках клапанів.

ремінна передача

Привід газорозподільного механізму на ВАЗ-2114 здійснюється за допомогою гнучкого ременя. Причому незалежно від того, 8 або 16 клапанів в двигуні. Відмінність одна: у останніх ремінь трохи довше і використовується два ролика (один для натягу, другий обвідний). Привід дозволяє обертати не тільки шків распредвала, але і помпу для нормального функціонування системи охолодження.

Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самому

Обов’язково враховуйте те, що ремінь повинен встановлюватися строго по стрілках, які нанесені на його поверхні. Якщо немає стрілок, то орієнтуватися слід на написи. При заміні ременя ГРМ ВАЗ-2114 (8 клапанів) необхідно, щоб напис читався з боку правого колеса. Обов’язково оглядайте стан рідинного насоса – його потрібно міняти з інтервалом в 70-90 тис. Км.

Підготовка до проведення заміни

Перш ніж починати ремонт, потрібно здійснити підготовку:

  1. Під задніми колесами поставити упори, щоб автомобіль при ремонті не скотився.
  2. Послабити затягування болтів, якими закріплено праве колесо на маточині.
  3. Праву сторону машини підняти на домкраті.
  4. Повністю демонтувати колесо.

Ось і все, автомобіль готовий до проведення демонтажу старого ременя і установці нового. Робити заміну ременя ГРМ на ВАЗ-2114 (8 клапанів) потрібно таким же чином, як і на 16-клапанних моторах. Відмінність в тому, що на одну мітку більше потрібно встановити і ремінь довший.

Зняття старого ременя

Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самому

Щоб зняти старий ремінь, потрібно зафіксувати колінчастий вал, не допустити його провертання. Необхідно зірвати болт, який знаходиться на шківі колінчастого вала. Зробити це можна такими способами:

  1. Не знімаючи колеса, встановити під задніми упори і вичавити ручник. Підлізти під машину і за допомогою головки на «19» і тріскачки викрутити болт.
  2. Після зняття колеса можна посадити помічника на водійське сидіння. Він вичавлює педаль гальма, щоб зафіксувати приводи. Колінчастий вал в цьому випадку теж буде затриманий.

Використовувати інші способи небажано, так як збільшується ймовірність пошкодження елементів блоку двигуна, масляного насоса, безпосередньо пасової передачі. Заміну ременя ГРМ ВАЗ-2114 своїми руками можна виконати буквально за кілька хвилин, але якщо є досвід в проведенні цієї роботи.

Після викручування болта на колінчастому валу необхідно зняти шків приводу генератора, послабивши натяг його ременя. Потім ключем на «17» викручуєте гайку з ролика і повністю знімаєте ремінь ГРМ.

Установка нового ременя по мітках

Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самому

Щоб поставити новий ремінь, вам потрібно виконати такі дії:

  1. Встановити шків розподільного вала по мітці. Якщо робота проводиться на 16-клапанному моторі, то обидва шківа встановлюються по мітках, після чого вони фіксуються від провертання.
  2. Колінчастий вал встановити по мітці, для цього відкриваєте оглядове віконце в картері зчеплення.

Тільки за умови збігу всіх міток гарантована стабільна робота всього механізму. Подальші дії:

  1. Встановлюється новий ролик ременя ГРМ.
  2. На шківі колінчастого вала розташовується ремінь.
  3. Протягується через рідинну помпу, ролик натяжителя, обвідний (на 16-клапанних моторах).
  4. В останню чергу ремінь надівається на шків распредвала.
  5. За допомогою спеціального ключа коригується положення ролика натяжителя. Цим змінюється натяг ременя ГРМ.

Якщо немає спеціального ключа для роликів, можна використовувати викрутку і два самореза або цвяха. Встановлюєте їх в отвори ролика, між ними викрутку, якою і робите обертання ексцентрика. Гайкою фіксуєте його положення.

коригування натягу

Необхідно домогтися такого натягу, при якому без прикладання великого зусилля частина ременя між шківами розподільчого і колінчастого валів проверталася на 90 градусів.

Якщо це зробити можна взагалі без зусиль, то потрібно натягнути ремінь сильніше. Якщо ж не вдається повернути ремінь, то потрібно послабити натяг. У першому випадку можливе проковзування ременя і зміщення фаз газорозподілу.

У другому – руйнування підшипників, вихід з ладу помпи.

Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самому

Перед запуском обов’язково перевірте збіг всіх міток на шківах колінчастого і розподільного валів. Для цього перейдіть коленвал на 2-4 обороту, після чого перевірте збіг всіх міток. Якщо вони не збігаються, то зробіть коригування. На цьому заміна ременя ГРМ ВАЗ-2114 закінчена, можна приступати до складання вузла.

Як підтягнути ремінь грм на ВАЗ 2114

Конструкція розподільного вала Ваз 2114, Ваз 2115, Ваз 2113

Розподільчий вал двигуна Ваз 2114, Ваз 2115, Ваз 2113

Регулювання натягу ременя газорозподільного механізму Ваз 2114, Ваз 2115, Ваз 2113, Лада Самара 2

1) Зніміть з лицьового боку кришку захисту ременя ГРМ.

2) Проверните колінвал, взявшись за болт кріплення шківа генератора за годинниковою стрілкою, при цьому мітка на маховику повинна знаходитися напроти проміжного поділу шкали. Мітка на шківі розподільного повинна знаходитися навпроти мітки маховика.

3) Потім поверніть колінвал проти годинникової стрілки, щоб мітка на шківі на распредвала перенеслася вниз від мітки на маховику на 2 зуба.

4) Натяг ременя ГРМ вважається нормальним, якщо в проміжній частині між шківом распредвала і шківом коленвала, ремінь ГРМ ВАЗ 2115 можна закрутити на 90 градусів, впливаю на ремінь зусиллям від 1,5 до 2 кгс.

Зверніть увагу

5) В разі якщо значення натягу відрізняється від норми, прокручуйте колінвал за годинниковою стрілкою, поки мітки на распредвали і маховику не співпадуть. Потім звільніть гайку натяжної ролика, доверните колінвал на 10-15 градусів і закрутіть гайку кріплення осі.

6) Проверните колінвал за годинниковою стрілкою на 2 обороту. поки мітки на распредвали і маховику лада самара 2 не співпадуть, потім проверніть в зворотному напрямку. поки мітка на шківі розподільного НЕ буде зміщена на 2 зуба вниз від мітки на маховику і знову перевірте натягнення ременя ГРМ ВАЗ 2114

Мітки для визначення ВМТ поршнів 1-го і 4-го циліндрів

  • Схема приводу распредвала: 1 – шків коленвала; 2 -шків насоса охолоджуючої рідини; 3 – натяжна ролик; 4 – тильна захисна кришка; 5 -шків распредвала; 6 – зубчастий ремінь; 7 – вісь натяжної ролика; А – інсталяційний виступ на задній захисній кришці; В – мітка на шківі розподільного; З – мітка на кришці масляного насоса; D – мітка на шківі коленвала.
  • 7) Якщо натяг ременя ГРМ відрізняється від норми, повторіть кроки натягу ременя ваз 2113, ваз 2114, ВАЗ 2115;
  • 8) Після завершення етапів натягу ременя, затягніть гайку натяжної ролика зусиллям 4 кгс м, після чого встановіть фронтальну кришку ременя ГРМ
  • Небажано надмірне натяг ременя ваз 2114, ваз 2115, ваз 2113, лада самара 2, так як це тягне за собою зменшення терміну служби підшипника помпи і підшипника натяжної ролика.
  • Болт шківа генератора на коленвале повинен бути затиснутий зусиллям 10,5 кгс м
  • При натягу ременя газорозподільного механізму ВАЗ 2113 не вирішується повертати колінвал обертанням шківа распредвала.

Що вийшов з ладу ремінь ГРМ ВАЗ 2114

Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самому

Коли необхідна заміна і що для цього потрібно

Під час амортизаційного періоду ремінь ГРМ починає розшаровуватися, рватися або сповзати.

Прояв поломки під час роботи двигуна призводить до того, що він глухне і завести його неможливо.

При експлуатації ВАЗ 2114 з двигуном, обладнаним інжекторним пристроєм для подачі палива, на панелі приладів загориться індикатор, що сповіщає про помилку датчика фаз.

Якщо на автомобілі встановлений силовий агрегат потужністю в 1,5 л, 8-клапанний, то сам ремонт зажадає тільки покупки і заміни ременя.

У разі встановлення двигуна об’ємом в 1,3 л ця поломка може призвести до пошкодження всього газорозподільного механізму. Буде необхідний капітальний ремонт. Заміна ГРМ на ВАЗ повинна проходити після 45 тис. Км експлуатації автомобіля.

Необхідний постійний контроль над механізмом з метою профілактики. Послідовність дій така.

  1. Придбати і змінити натяжна ролик.
  2. Усунути можливий люфт в помпі.
  3. Змастити механізм ролика.

При наявності простих слюсарних інструментів заміна ременя ГРМ можлива в домашніх умовах. Перелік інструментів, необхідних в ремонті розглянутого вузла.

Як робити заміну ременя ГРМ ВАЗ?

Встановіть автомобіль на горизонтальну площадку. Після цього вичавіть ручне гальмо. Увімкніть 5 передачу на коробці. Зніміть передню кришку, що захищає газорозподільний механізм, використовуючи гайковий ключ на 10.

Запам’ятайте розташування мітки ГРМ ВАЗ 2114 і викрутити по одному болту збоку кришки і один спереду.

З метою ослаблення натяжної зусилля ременя необхідно прокрутити колінчастий вал в сторону проти годинникової стрілки до тих пір, поки мітки ГРМ ВАЗ 2114 не пересунули на відстань двох зубів шестерні від вусики задньої кришки.

Проведіть демонтаж пасової передачі генератора. Знявши шків пристрою, встановіть болт на місце кріплення. Поверніть в нейтральне положення важіль перемикання коробки передач.

важливо

Обертаючи коленвал, спостерігайте за появою мітки ГРМ ВАЗ 2114 навпроти центру маховика. Установча мітка повинна бути на одній прямій з міткою, встановленої на шківі.

Послабивши кріплення гайки на ролику натяжної механізму, проводимо демонтаж ременя ГРМ.

Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самому

Схема приводу розподільного вала ВАЗ 2114

Після цього встановлюємо новий ремінь, натягуємо його лівою стороною за ролик і одягаємо на шків помпи, згодом – на шків колінчастого вала.

Натяг проводимо в зворотному напрямку від ходу годинника, беручи до уваги недопущення зламів і перегинів. Проверните вал вперед і встановіть мітки ГРМ ВАЗ 2114 на місце до зняття ременя. Це треба робити самому.

Що стосується розбіжності проведіть весь технологічний процес спочатку.

При збігу міток відкрутіть болт на колінчастому валі і встановіть шків генератора на колишнє місце. Проведіть натягування ременя, використовуючи ролик. З дотриманням заходів безпеки запустіть двигун в робочий стан. Через 2-3 хвилини заглушите його і проведіть додаткове регулювання натягу ременя. Встановіть зняту раніше кришку газорозподільного механізму на місце.

Процес заміни вимагає терпіння, спокою, посидючості і бажання набути досвіду ремонту. За відсутності таких звертайтеся в сервісні служби, де заміна ГРМ ВАЗ 2114 інжектор без урахування вартості запасної частини обійдеться в «круглу» суму.

Ingener-Serega> Блог> Ремінь ГРМ 2108,10 – 8кл (сповзає і стирається, після натяжки сторонній шум)

Так само все це обросло численними міфами: типу зігнулася шпилька натяжної ролика, вироблення шестерні ГРМ – ну умудриться зігнути шпильку М10 звичайно потрібно постаратися (!); вироблення шестерні ГРМ гумовим ременем – ну напевно (!) можливо за мільйон кілометрів тільки, але ніяк не за 100,200 і навіть 400 тис. км.

Розберемося чому це відбувається.

С’езжаніе ременя буває: 1. неякісний ремінь (після заміни їде назовні всередину) – визначити можна перевернувши ремінь іншою стороною 2.

Помпа – перекіс і як наслідок з’їжджає ремінь (при зношеної помпі або при установці нової помпи погано очистили привалочную поверхню до блоку від старої прокладки, піску, бруду) 3. Ролик натяжна вироблення підшипника і як наслідок перекіс ролика.

4. банальне перетягування ременя! дуже поширений випадок-можна навіть не помітити цього.

  1. В случає операцій з ГРМ коли починає сповзати ремінь (а до цього було все нормально) перевірити натяжку ременя ледве натягнути і дивитися – не сповзає значить сильно до цього затягнули ремінь!
  2. При зміні помпи і роликів потрібно ретельно очищати привалочную поверхню на блоці і на сполучених механізмі (ролікепомпе), не повинно бути піску бруду інакше буде перекіс.
  3. Часом все простіше ніж здається!
  4. До речі не можу зрозуміти хто придумав байку про те що міняти потрібно шестерні грм … навіть завод не регламентує заміну їх – вони вічні гумовий ремінь в житті не зітре залізну шестерню, на 9ках з 80х років по сьогоднішній день стоять рідні шестерні і нічого не стерлося і працює на ура (а пробіг у них і під 400тис буває) – швидше за все це байка з криворуких сервісів пішла де зазвичай змінюють все аби вичавити бабла з клієнта якнайбільше …

Натягувати ремінь потрібно не сильно щоб його частина від шестерні ГРМ до клонували невеликим зусиллям пальців повертався на 90 градусів, але при цьому не бовтався. Варто трохи перетягнути ремінь і почне завивати помпа. Потрібно вловити цю тонку грань.

Джерела: http://www.vazclub.com/vaz/2113-2114-2115/remont/dvigatel/raspredelitelnii-val/natyazhenie-remnya-grm.html, http://expertvaz.ru/2114/zamena-remnya- grm-svoimi-rukami.html, http://www.drive2.ru/b/799893/

Заміна роликів ГРМ на ВАЗ 2115

Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самому

Багато автомобілістів не приділяють достатньо уваги стану компонентів ГРМ, або зовсім не здогадуються про існування такої системи. А даремно, навіть найменша несправність будь-якого компонента, з часом може вилитися в серйозну поломку, часом навіть з катастрофічними наслідками. У цій статті ми поговоримо про основні причини несправностей і того, як їх уникнути. Крім цього, ми покажемо, як самостійно змінити ролики і ремінь ГРМ на ВАЗ 2115.

Розташування роликів ГРМ

Перш ніж приступити до діагностики або заміні ременя ГРМ і роликів на ВАЗ 2115 з 8 клапанами, необхідно визначити, де знаходиться сама система. Знайти її можна з лівого боку двигуна, якщо встати перед капотом.

Вона знаходиться під захисним кожухом, що запобігає попадання сміття і пилу в систему. Для візуальної діагностики досить відкрутити пару болтів і зняти верхню частину кожуха.

Втім, якщо ви плануєте більш серйозну операцію, наприклад, заміну ременя або роликів, цього буде недостатньо.

причини поломок

Велика частина поломок роликів, ременя і інших компонентів газорозподільної системи так чи інакше пов’язана з неправильним натягом ременя. Перетягнутий ремінь здатний привести до зносу кронштейна, поверхні шківів і підшипників в роликах.

У свою чергу, при недостатньому натягу, ремінь починає прослизати по роликам і шестерням, його зуби обламуються і потрапляючи під сам ремінь, залишають вм’ятини на роликах. Саме тому при установці виставити правильний натяг ременя. Його ні в якому разі не можна встановлювати на гарячий або навіть теплий мотор.

Оскільки, як тільки мотор охолоне, ремінь почне обвисати. Щоб перевірити натяг, вам будуть потрібні пружинні ваги і штангенциркуль. Чіпляючись ваги за ділянку ременя між шестернями коленвала і тягнемо вниз до позначки в десять кілограм. Потім, за допомогою штангенциркуля вимірюємо відхилення від нормальної позиції.

Якщо відхилення дорівнює 5-5.5 міліметрів, ви правильно виставили натяг ременя.

Крім цього серед поширених несправностей можна виділити витік пального чи мастила. В ході витоку, рідина потрапляє на ремінь, і починає роз’їдати його. Визначити це можна по налиплим на ролики, шматках гуми і синтетичним ниткам, обвівшімся навколо них.

Ще однією распространнёной причиною поломок є потрапляння в систему сміття і сторонніх предметів. Визначити це можна по тріщинах і вибоїнах на робочій поверхні ролика, що виникли через попадання сміття під ремінь.

Не варто забувати і про несправності, викликаних в результаті перегріву системи.

Порядок заміни роликів ГРМ

Перед заміною в першу чергу необхідно встановити автомобіль на оглядовій ямі або підйомнику і дати двигуну охолонути протягом двох-трьох годин. Проводячи заміну на «гарячу», ви ризикуєте заробити серйозні опіки. Перед самою заміною потрібно витягти ключ із замка запалювання і відключити “мінусовий» контакт акумуляторного блоку.

Вам знадобляться наступні інструменти:

  • Головка на 10 і тріскачка;
  • Ріжкові ключі на 13 і 17;
  • Плоска викрутка;
  • Ключ для ролика натяжителя;
  • домкрат;
  • Хрестової ключ.

Заміна ременя грм на ваз 2114 і 2115. Пора вчитися робити самому

Процедура заміни роликів і ременя ГРМ на ВАЗ 2115 виглядає наступним чином:

  • Демонтуємо захисний кожух газорозподільні;
  • Знімаємо натягувач ременя навісних агрегатів;
  • Ставимо автомобіль на нейтралці і домкрачувати праве переднє колесо;
  • Прокручуємо колесо автомобіля до тих пір, поки мітка на шестерні розподільного вала не співпаде з міткою на кришці ременя;
  • Виставляємо маховик так, щоб мітка на ньому впоралася з трикутником на корпусі. Для цього, послаблюємо натяжна ролик і повертаємо його проти годинникової стрілки;
  • Фіксуємо маховик в потрібному положенні, вставивши викрутку між його зубів;
  • Демонтуємо переднє праве колесо, після чого демонтуємо захисні арки;
  • Викручуємо підвідний гайку шестерні генератора. Проводячи цю процедуру, переконайтеся, що маховик не зрушив з потрібною позиції;
  • Знімаємо шків генератора;
  • Послаблюємо натяг ременя і знімаємо його. У разі необхідності заміни, демонтуємо сам ролик;
  • Викручуємо паразитний ролик газорозподільні і міняємо його;
  • Монтуємо на місце шківи і шестірні і натягуємо на них ремінь газорозподільні. Переконайтеся, що виставлені мітки коленвала і маховика не заблукали;
  • Натягуємо ремінь ГРМ. Для цього, ми обертаємо натяжна ролик проти годинникової стрілки, використовуючи спеціальний ключ.

Подальшу збірку проводимо в зворотному порядку. При складанні переконайтеся, що ви не збили вставлені мітки.

Терміни та періодичність

Згідно з регламентом проведення технічних робіт, на ВАЗ 2114 процедуру заміни ременя і роликів ГРМ слід проводити кожні 120 тисяч кілометрів. Втім, в реальності цей термін зазвичай настає раніше. Багато автолюбителів радять підготуватися до заміни вже через 90 тисяч кілометрів.

Не варто забувати і про регулярне огляді компонентів системи розподілу газів. У разі якщо ви помітили найменші неполадки, дефектні компоненти слід негайно замінити. Несвоєчасна заміна несправних паразитних роликів рано чи пізно призведе до обриву ременя ГРМ.

В ході обриву має місце рассинхронизация клапанів і поршня, що призводить до поломок і деформації даних компонентів.

Ваз 2115 і ВАЗ 2114: відмінності заміни роликів грм

Конструкція системи ГРМ ідентична на всіх автомобілях сімейства Лада Самара. Це стосується як моделей першого (ВАЗ 2108 – ВАЗ 21099), так і другого покоління (ВАЗ 2113 – ВАЗ 2115).

Єдиним релевантним відмінністю є ширина шківа коленвала і самого ременя газорозподільні. На моделях другого покоління, вони набагато вужче, ніж на старих. В силу цього, відокремлені деталі ГРМ не взаємозамінні для різних поколінь машин.

Тому перед покупкою деталей переконайтеся, що вони підійдуть конкретної моделі вашого автомобіля.

Заміна ременя ГРМ на ВАЗ 2113, ВАЗ 2114, ВАЗ 2115

Ремінь газорозподільного механізму синхронізує роботу двигуна. Без нього автомобіль просто не заведеться, а якщо він працював і ремінь порвався любо злетів, то двигун моментально затихне.

  А якщо двигун загинає клапана, то він не просто затихне, а ще й клапана загнеться. Правда, до 8-ми клапанним автомобілів сімейства Самара-2 це це не ставитися. Ремінь необхідно вчасно міняти, контролювати стан і проводити обслуговування.

Розрив ременя, злітаність та інші неприємності залежать від якості ременя і від помпи. Рекомендуємо новий ремінь завжди возити з собою в багажнику, адже заміна – процес нескладний і недовгий.

Порада

Подібна перспектива набагато приємніше, ніж поломка далеко від будинку, гаража або станції техобслуговування. Тут вас врятує тільки буксир або евакуатор.

Примітка!
Вам знадобляться наступні інструменти: накидні ключі, торцевої ключ «на 10», монтажна лопатка (в автомагазині продається за прийнятною ціною, але замість неї згодиться товста міцна викрутка), спеціальний ключ для повороту натяжної ролика (замість нього підійдуть два тонких свердла і викрутка) , комірець з накидними головками.

Місцезнаходження ременя ГРМ

Ремінь прихований під кришкою від забруднення та іншого сміття. Дана кришка пластмасова і легко знімається: відвертаються болти кріплення. Знявши кришку, перед вашими очима постане весь механізм ГРМ (крім поршнів, їх шатунів, клапанів і т.д.

, Вони в блоці циліндрів знаходяться). Нижче ми розмістили фото, де чітко видно ремінь (вказано червоною стрілкою), а шків распредвала ми вказали синьою стрілкою, помпу вказали зеленої стрілки, натяжна ролик (регулює натяг у ременя) вказали жовтої стрілкою.

Запам’ятайте перераховані деталі.

Бажано поглядати на нього раз в 15-20 тисяч кілометрів. Візуальні ознаки зносу очевидні: ви знайдете сліди масла, сліди зносу зубчастої поверхні ременя (одягається на шківи і тримає ремінь), різного роду тріщини, складки, відшарування гуми та інші дефекти. Завод-виробник рекомендує робити заміну раз в 60.000 тис. Км., Але ми не рекомендуємо такі великі інтервали.

Заміна ременя ГРМ на ВАЗ 2113-ВАЗ 2115

зняття

1) На початку знімаємо пластикову кришку, що закриває ремінь від потрапляння бруду, різного роду води і мастил.

Знімається кришка наступним чином: береться гайковий або накидний ключ і вивертаються три болта кріплення кришки (на нижньому фото болти вже вивернуті).

Два болта присутні збоку і утримують кришку, а один знаходиться в центральній частині. Відкрутивши їх, ви зможете прибрати кришку з двигуна автомобіля.

2) Тепер обесточьте автомобіль, скинувши клему мінус з акумуляторної батареї. Потім зніміть ремінь генератора – подробиці читайте в статті: «Заміна ременя генератора на ВАЗ».

Виставите поршень четвертого і першого циліндра у ВМТ (верхня мертва точка). Простіше кажучи, обидва поршня повністю рівно і без кутів поставити догори.

Вам буде корисна публікація: «Установка поршня четвертого циліндра в ВМТ на автомобілі».

3) Потім візьміть в руки гайковий ключ «на 13» і з його допомогою звільніть трохи гайку, що кріпить натяжна ролик. Послабляйте до тих пір, поки ролик не почне обертатися.

Зверніть увагу

Потім поверніть ролик рукою таким чином, щоб ремінь послабився. Візьміться за ремінь і акуратно зніміть його з роликів і шківів. Починати необхідно зверху, зі шківа распредвала.

З усіх шокував зняти не вдасться, тому тільки у верхній частині ремінь звільніть.

4) Слідом зніміть переднє праве колесо (інструкція по зняттю є тут: «Правильна заміна коліс на сучасних автомобілях»). Тепер беріть комірець з накидною головкою любо будь-який інший ключ, здатний відвернути болт кріплення шківа приводу генератора (шків вказано червоною стрілкою).

Примітка!
Болт викручується з допомогою ще однієї людини (помічника) і монтажної лопатки (або товстої викрутки з прямим лезом).

З лівого боку (по ходу руху автомобіля) картера зчеплення виймаєте заглушку, позначену червоним. Потім вставляється лопатка або викрутка між зубами маховика (зуби вказані синім) – маховик утримується від провертання.

  Доведеться застосувати силу, головне не переборщити. Вивернувши болт, зніміть шків і відкладіть його вбік!

5) Тепер вам відкриється чудовий доступ до шківа коленвала і ременя. В останній момент ремінь знімається з нижнього шківа. Тепер він повністю знятий.

Примітка!
Хоча 8-ми клапанних автомобілів Самарського сімейства це і не стосується, але для загального відома пояснимо: ані майте звички прокручувати шківи распредвала і коленвала при невстановленому ремені.

Інакше ви збиваєте фази газорозподілу (їх легко налаштувати, необхідно виставити маховик і шків по мітках).

Прокручування шківа, наприклад, на 16-ти клапанної Пріорі, призведе до зустрічі клапана з поршневий групою та їх може трошки подзагнуть. 

установка

1. Здійснюється в зворотній зняттю послідовності з дотриманням деяких нюансів:

  • по-перше, рекомендуємо вам очистити шківи і натяжна ролик від бруду і різного роду мастила, згодом потрапляють на них;
  • після очищення шківи і натяжна ролик знежирити за допомогою уайт-спіриту;
  • приступити до установки.

Встановіть ремінь на початку на шків знизу, переходячи наверх. Під час одягання він буде прогинатися, тому натягуйте його руками і стежте, щоб він рівно встав і шківи не перекосів. Після установки переконайтеся в збігу міток, потім переходите до встановлення ролика натягу. Встановіть ремінь на натяжна ролик (див.

фото 1), потім переберіться вниз і встановіть на місце шків приводу генератора. Обов’язково стежте, щоб отвір на шківі, вказане буквою А, збіглося з настановної втулкою, зазначеної літерою Б на другому фото.

При наявності динамометричного ключа (дуже зручна річ, що дозволяє затягнути болти і гайки з певним моментом, який не перетягнувши їх) закрутіть болт, що кріпить шків приводу генератора. Момент затяжки становить 99-110 Н · м (9,9-11,0 кгс · м).

важливо

Далі переходите до регулювання ременя ГРМ на автомобілі: вставте два свердла або самореза в два отвори, присутні на натяжній ролику (на фото 1 отвори вказані стрілками). По-хорошому, регулювання проводиться спеціальним ключем. однак він не у кожного є, тому ми розглядаємо альтернативний спосіб натягу.

Вставляєте два гвинти і між ними вставляєте викрутку (фото 3), потім проти годинникової стрілки, поверніть диск. Повністю натягнувши ремінь, затягніть повністю і до упору гайку, що кріпить ролик (фото 3). Переконайтеся в правильності виконаних заходів: рукою поверніть ремінь саме в середній частині між шківами із зусиллям в 1.5-2 кг.

Якщо він розгорнеться приблизно на 90 ° (фото 4) означає ремінь відрегульований правильно. В іншому випадку повторіть регулювання.

Примітка!
Перетягнутий ремінь призведе до виходу з ладу ролика, ременя і помпи. Слабкий, недотягнутого ремінь під час їзди на високих оборотах перескочить з зубів шківів і порушиться регулювання газорозподільних фаз – двигун стане працювати неправильно. 

2. Встановивши деталі на місця, обов’язково перегляньте збіг міток і перевірте натягнення ременя.

додатковий відеоролик

  • Нижче прикріплений відеоматеріал по тематиці сьогоднішньої статті, рекомендуємо до ознайомлення.
  • Примітка!
    У відео нижче досить докладно описана процедура заміни ременя, також рекомендуємо подивитися:

Як замінити ремінь ГРМ на ВАЗ 2115

Вам знадобиться

  • – новий ремінь ГРМ;
  • – набір автомобільних ключів.

Інструкція

Придбайте новий ремінь ГРМ, але не купуйте дешеві моделі. Незважаючи на те, що термін служби у таких ременів може бути великим, на практиці передбачити, коли буде обрив, неможливо. Зніміть захисний кожух ременя, прикручений за допомогою трьох болтів, два з яких знаходяться ззаду, а один – збоку. Не забудьте поставити машину на ручне гальмо. Відпустіть болти правого колеса, поддомкратьте авто і зніміть колесо. Відкрутіть два самореза для кріплення правого бризковика. Якщо є бажання, то можете зняти захист картера і зняти бризговики цілком. Вам відкриється доступ до шківа проводу генератора.

Приберіть ремінь приводу генератора, послабивши кріплення у верхній його частині. Будьте обережні – не пошкодити обмотки.

Відпустіть кріплення датчика для оборотів коленвала, який розташований впритул до приводу генератора. Відсуньте датчик на пару сантиметрів. Необхідності знімати його немає.

Вийміть заглушку над маховиком і зафіксуйте його. Найкраще це зробити за допомогою ріжкового ключа на 13. Також відкрутите болт шківа приводу генератора на коленвале. Для цього можна скористатися балонним ключем. Зніміть ремінь з-під шківа – більше нічого розбирати не доведеться.

Потягніть за інсталяційний вусик і крутите шків проти годинникової стрілки до його зупинки. Виставте зубчастий шкиф міткою вгору, ввернувши болт кріплення і обертаючи коленвал за годинниковою стрілкою. Мітку люки над маховиком вирівняйте з покажчиком двигуна. Зафіксуйте маховик за допомогою гайкового ключа або викрутки. Відпустіть кріплення у натяжної ролика і поверніть його в положення, коли ремінь натягнутий найменше. Одягніть ремінь ГРМ на шківи і помпи клонували. Заведіть ремінь під ролик, натягніть його руками і надіньте на шків распредвала.

Почніть повертати ролик проти годинникової стрілки і поступово натягуйте ремінь. Правий його ділянку закручуйте пальцями на 90 градусів. Закріпіть ролик.

Проверните колінвал на 2 обороту вперед; мітки на шівах і распредвалах повинні повернутися в початкове положення. Якщо цього не відбулося, повторіть установку ременя.

Відео по темі

Корисна порада

Періодично перевіряйте стан ременя або возите з собою запасний.

джерела:

  • як замінити грм самому
  • Заміна ременя ГРМ на ВАЗ 2113, ВАЗ 2114, ВАЗ 2115
  • Заміна ременя грм, роликів та помпи на ВАЗ 2108
Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…