Неправильна робота клапанного механізму призводить до нестійкої роботи двигуна. При наявності належного інструменту і бажання заміна клапанів ГРМ може бути проведена своїми руками. Розглянемо, в яких випадках необхідне втручання в клапанної механізм і як правильно здійснити всі роботи, пов’язані із заміною, установкою маслос’емних ковпачків, зняттям та монтажем ГБЦ.

У яких випадках необхідна заміна

Головні симптом неправильної роботи клапанів – втрата компресії. До розгерметизації камери згоряння з вини клапанів може привести 2 основні причини.

  1. Прогар. В такому випадку частина тарілки відвалюється або в ній з’являється тріщина, внаслідок чого в будь-якому з положень розподільного вала камера згоряння негерметична. Проблема стосується більшою мірою випускних клапанів, так як вони більш термонагружени. Привести до такого результату може:
  • Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталейнеправильне регулювання теплового зазору у випадку з ГБЦ без гидрокомпенсаторов;
  • занадто бідна суміш, що призводить до підвищення температури в камері згоряння;
  • неправильне регулювання фаз газорозподільного механізму, внаслідок чого згорання відбувається в момент, коли клапан не притиснутий до сідла. Також до нещільного прилягання до сідла може привести утворення нагару в місці прилягання деталей;
  • заводський брак, допущений при виготовленні;
  • наявність детонації.
  1. Загинання клапанів після «зустрічі» з поршнями. Відбувається це внаслідок обриву ременя ГРМ, перескакування розтягнулася ланцюга або ременя.Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталей

Третин несправністю, через яку потрібна заміна, є знос штока. В процесі роботи двигуна клапан здійснює зворотно-поступальні рухи, внаслідок чого при великих пробігах відбувається стирання стрижня про направляючу втулку. Значно прискорює виходу клапанного механізму з ладу неправильний зазор між стінками втулки і стрижнем.

Як точно визначити несправність

Причина роботи двигуна з втратою потужності, вібраціями і трійнят може бути не тільки в клапанах. Навіть при обриві ременя ГРМ не завжди загинає клапани, іноді лише обламує штовхачі (зрозуміло, це не стосується двигунів, в яких при обриві ременя «зустріч» неможлива в принципі).

Компрессометр допоможе лише визначити факт втрати компресії в двигуні, але не саму причину. Якщо після додавання невеликої кількості моторного масла в циліндр компресія збільшилася, значить, причина в більшій мірі в зносі ЦПГ. Для точної діагностики двигуна автомобіля найкраще використовувати пневмотестери.

Не варто забувати про необхідність спеціалізованого інструменту для ремонту автомобіля своїми руками. Вам будуть потрібні:

    • набір головок, гайкових ключів, викрутки для зборки / розбирання навісних агрегатів автомобіля;
    • Розсухарювач клапанів. Пристосування використовується для стиснення пружини і зняття так званих сухариків, які фіксують тарілкупружини клапана. Якщо у вас немає бажання купувати інструмент, рекомендуємо прочитати, як зробити Розсухарювач своїми руками;Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталей
    • знімач маслос’емних ковпачків. Зрозуміло, при установці нового клапана слід замінити і ковпачок. Але якщо у вас немає вільних коштів і вам необхідно лише притертися клапани, то зняття маслос’емних ковпачків слід проводити тільки спеціальними кліщами. При знятті пассатижами виріб неминуче пошкоджується, після чого встановлювати його назад – прирікати себе на появу незабаром підвищеної витрати масла. На спеціалізованих СТО для установки ковпачків також є спецінструмент, але для особистого використання покупка такого економічно недоцільна. Провести роботу можна за допомогою довгої торцевої головки відповідного діаметру і подовжувача;
  • інструмент для притирання тарілок клапанів до сідел. Купівля такого для одноразового використання буде не найкращим рішенням, тому через брак можливості взяти інструмент в позику, спорудити його своїми руками. Для притирання можна використовувати звичайний шуруповерт і шматок шланга, який буде щільно одягатися на стрижень і біту шуруповерта. Вам залишається закріпити шланг хомутами, після чого інструмент можна використовувати для притирання;
  • Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталеймікрометр для точного виміру діаметра стрижня допоможе дефектовать зношені клапани;
  • інструмент для установки нового комплекту ГРМ двигуна, якщо заміна клапанів потрібна була після обриву ременя ГРМ. У більшості автомобілів для правильної установки натяжної ролика потрібен спеціальний ключ, також іноді потрібно пріспособа для фіксації колінчастого вала;
  • динамометрический ключ для затягування бугелів, ГБЦ.

Витратні матеріали при ремонті ГБЦ

Крім нових клапанів, вам будуть потрібні:

  • нові маслос’емниє ковпачки;Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталей
  • прокладка ГБЦ, прокладка клапанної кришки, прокладки герметик, якщо в ньому є необхідність;
  • нові болти ГБЦ. Заміна болтів вкрай бажана, але якщо старі болти не витягнула занадто сильно в процесі роботи двигуна (допуски знову-таки в керівництві по ремонту), то допустима установка старих болтів;
  • притиральні порошок або притиральні паста. Різниця лише в тому, що порошок доведеться розвести до пастоподібного стану самостійно. Для приготування використовується чисте моторне масло.

Процес заміни клапанів своїми руками може здатися вельми нескладним завданням. Але не варто спокушатися, так як процедура неминуча без часткового розбирання / збірки навісного обладнання, контролю теплових зазорів, перевірки допусків за розмірами.

Щоб виконати всі процедури правильно, слід методично дотримуватися інструкції з експлуатації до вашого авто. Саме в мануалі до автомобіля ви знайдете всю необхідну інформацію про теплових зазорах, моменти затягування, способах регулювання та адаптації механізмів, які потребують цього після зняття.

Заміна буде тим складніше, чим складніше конструктивно двигун на вашому автомобілі.

Зверніть увагу

Варто пам’ятати про те, що заміною погнутих або прогоріли клапанів ремонт може не обмежитися. Якщо нові вироби будуть бовтатися, слід міняти напрямні втулки. Якщо сідла занадто провалені і клапани не прилягають щільно, виробник часто рекомендує заміну ГБЦ.

Часто власники автомобілів з двигунами ЗМЗ-405, ЗМЗ-406, щоб виключити дотик кулачка розподільного вала про корпус гидротолкателям і уникнути установки нової ГБЦ, вкорочують стрижні, виробляючи так звану торцювання клапанів.

Щоб ремонт двигуна не виявився марним, після розбирання ГБЦ необхідно якісно дефектовать.

процедура заміни

Технологічні процеси, що здійснюються при заміні клапанів:

  • зняття навісного обладнання (дросельного вузла, випускного колектора, патрубків і т.д). Запам’ятовуйте, а якщо не можете запам’ятати, то записуйте або фотографуйте розташування і спосіб установки незнайомих елементів, вакуумних трубок, патрубків і т.д. Це збереже вам час і нерви при складанні;
  • зняття ГБЦ. Після демонтажу головку слід промити і дефектовать ГБЦ на предмет тріщин. Перевірте щільність прилягання клапанів до сідел. Для цього переверніть головку вгору тарілками і налийте в порожнину камери згоряння бензин. Подайте до відповідного канал стиснене повітря. Кількість бульбашок покаже ступінь щільності прилягання;
  • рассухаривания клапанів. Процес досить просто і добре показаний на відео. Витягати сухарики найкраще пінцетом;
  • зняття пружин і верхніх тарілок;Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталей
  • демонтаж клапанів. Якщо замінюються не всі клапани, старі деталі потрібно позначити і згодом встановити на свої місця;
  • шліфування привалочной площині ГБЦ.

Установка нових клапанів

Після примірки нових деталей обов’язково перевірте величину люфту клапана в направляючій втулці. При необхідності втулку потрібно випрессовать і замінити. Перед установкою нової втулки обов’язково перевірте величину зазору, так як якість запчастин і точність підгонки деталей двигуна часто бажають кращого.

По черзі прітріте кожен клапан. Для цього рівномірно нанесіть на фаску невелику кількість пасти. Притирання шуруповертом здійснюється зворотно-поступальними рухами з одночасним обертанням клапана. Необхідний розмір і кут нахилу фаски вказано в керівництві по ремонту.

Перевірку герметичності після притирання здійсните описаним вище методом.
Після притирання встановіть клапан, нижню тарілку, попередньо змастивши стрижень маслом. Маслос’емниє ковпачок одягається наставкой з невеликим зусиллям. Змастіть стрижень маслом і натисніть на наставку, поки ковпачок не впреться в нижню тарілку. Засухарьте клапани в зворотному до рассухаривания порядку. Встановіть распредвал, прикрутіть бугеля. Після цього ГБЦ можна прикрутити до блоку циліндрів. Суворо дотримуйтеся порядку затяжки ГБЦ. Обов’язково дотримуйтеся вимог до моментів затягування.Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталей

Налаштуйте тепловий зазор, якщо в цьому є необхідність. Встановіть кришку ГБЦ. Потім вам залишається встановити ремінь ГРМ, поєднати все мітки, перевірити правильність установки, зібрати навісне обладнання і провести пробний пуск. Не лякайтеся появи невеликого стуку відразу після запуску.

Через 1-2 хвилини гидрокомпенсатори повинні прокачатися і звук на подобі роботи дизельного автомобіля зникне.

Як поміняти сідло клапана: фото- відео інструкція

Клапани разом з сідлами схильні до великих термічних навантажень, внаслідок чого на них з’являються дефекти, такі як тріщини, Пригара, раковини внаслідок перегріву, або в двигун потрапляють сторонні предмети, які зашкодять сідло.

Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталей

Дізнайтеся про всі способи притирання клапанів.

Якщо старе сідло неможливо поправити, то його потрібно замінити на новий, а потім вже обробити і нарізати на ньому фаску під новий клапан. Процес заміни можна умовно розділити на кілька частин: витяг сідла клапана, підготовка заготовки для нового сідла, установка нової деталі і завершальна обробка з підгонкою фаски під новий клапан. Розберемо все по порядку.

витяг сідла

  • Спочатку розглянемо, як не треба робити , хоча деякі гаражні гуру автомобілебудування рекомендують робити саме так.Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталей
  • -зварювання клапана + вибивання

Спочатку старий непотрібний клапан підганяють під розміри сідла, вставляють на посадкове сісти і приварюють клапан до сідла. Поки ще не охололо, вибивають клапан, і він виходить разом з сідлом. За рахунок різного розширення металів-стали і алюмінію-натяг зменшується, коли охолоне, буде не так легко виходити.

Чому так робити не треба? При зварюванні нагрівається вся головка і її неодмінно поведе, вона стане крива і на додаток до цього відкриються приховані тріщини, там, де були внутрішні напруги металу (а вони є в будь-якому випадку). Потім будете дивуватися, чому моя головка раптом виявилася пробитою.

Оптимальний спосіб : растачивание сідла клапана на верстаті, поки він не стане розміром з фольгу і сам не вистрибне з посадкового отвору. Але … це не можна реалізувати в гаражі через дорожнечу обладнання, та й не в кожному селі буде такою станочек. Тому розглянемо ще один спосіб, легкий і безпечний, і реалізований в будь-якому гаражі.

Вибір гаражних майстрів: простий і безпечний спосіб

Сточуємо фрезою сідло наскрізь з одного краю. Сідло ослабне, втратить натяг і саме вистрибне з посадкового отвору, навіть не доведеться його наскрізь точити, доходячи до посадкової площини, коли залишиться трохи менше, ніж 0,5 мм натягу вже не вистачає, щоб утриматися. Розімкнувши кільце, сідло більше не зможе чинити опір.

  1. Фреза для дрилі продається в будь-якому будівельному магазині, коштує не дорожче, ніж свердло, тому даний метод такий доступний.
  2. Тепер, коли сідло вилучено, треба подумати, що ми будемо туди вставляти.

Для всіх популярних моторів пропонуються заготовки сідел клапанів, як стандартних розмірів, так і ремонтних, зі збільшеним зовнішнім діаметром. Для рідкісних двигунів заготовки треба замовляти або виготовляти на замовлення.

Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталейТакі заготовки досить дешеві, якщо не знайшлося для якогось мотора, можна підібрати за розміром з наявних найменувань. Але і не забувайте, що фірми, що виробляють деталі двигуна ( Kolbenschmidt), зокрема клапана, виробляють ще й сідла тих же розмірів, так що питайте в магазинах вашого міста. Після установки сідло треба буде обработать- нарізати фаску під клапан.

Установка нового сідла

Сідло клапана правильно встановлювати з азотом, всі інші методи не такі надійні. У нормальному стані при кімнатній температурі дівметр сідла більше діаметра отвору в голівці, тому після установки виходить деякий натяг. Щоб засунути сідло, його треба зменшити в розмірі, для цього і потрібен азот.

Азот в рідкому стані зберігає дуже низьку температуру. Охолоджуючись в азоті, клапан стискається в діаметрі, і охолодити може вільно залізти в розмір отвору головки.

У той же час, щоб збільшити розмір отвору в голівці, головку можна нагріти, тоді отвір розшириться і зазор збільшиться.

Якщо нагріти головку, то тоді не треба так сильно охолоджувати сідло, досить буде просто покласти в морозилку і різниці температур буде досить.

  • Встановлювати сідло без попередньої термічної обробки не можна, не буде досягнутий необхідний натяг і сідло випаде в процесі експлуатації.
  • При установці потрібно забити сідло, щоб воно стало на місце, сильно бити не треба, досить легких ударів.

Механічна обробка нового сідла

Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталейНа новому встановленому сідлі треба нарізати фаску. Найкраще це зробити на спеціалізованому верстаті, так вийде обробити найбільш точно. Це реалізується завдяки жорсткій центрівці різця, чого неможливо домогтися використовуючи ручні шарошки.

Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталей
Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталей

ШАРОШКИ для ремонту сідел клапанів – інструкція для роботи + відео

ШАРОШКИ для ремонту сідел клапанів є необхідністю при роботі з цим механізмом, тому що більш зручного і точного інструменту годі й шукати. Єдиною альтернативою можуть служити зенковки. Про все це і про сам процес ремонту ми поговоримо в статті.

Клапани використовуються для герметизації циліндрів двигуна в процесі газообміну. Принцип їх роботи полягає в забезпеченні впуску суміші палива і повітря для подальшого її стиснення. Після займання і відпрацювання гази потрапляють в систему випуску, за це також відповідають клапани.

важливо

Цей механізм функціонує в агресивних умовах двигуна внутрішнього згоряння, постійно піддається великим динамічним навантаженням, високих швидкостей руху та нагрівання.

Щоб знизити швидкий знос ходових частин даної деталі, матеріали виготовлення найчастіше мають високу ступінь легування нікелем і хромом.

Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталей

Пристрій клапанного механізму має два головних складових елемента: це головка і стрижень. Дані вузли авто бувають з тюльпанообразной, плоскою і опуклою головкою. На кінці стрижня є конусні, фасонні або циліндричні проточки для фіксації на них пружин.

Основним проявом несправності клапанного механізму є втрата потужності двигуна, а також нестабільна робота мотора в цілому. Несправності такого типу відбуваються через залипання і появи зазору.

Нагар також може стати причиною цієї проблеми, він накопичується у самого клапана і перешкоджає його закриття.

Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталей

Ще одна ознака несправності – це підвищене виділення диму під час вихлопу. А зношений стрижень і спрямовуюча даного механізму стане причиною неприродної шумності двигуна.

Зенковки і шарошки для ремонту сідел клапанів – що вибрати?

Заміна сідел клапанів своїми руками передбачає наявність не тільки грубого інструменту, але і майже ювелірного – шарошки або зенкера. Ці вузькоспеціалізовані інструменти використовуються тільки для ремонту двигуна внутрішнього згоряння.

Набір шарошок для сідел клапанів застосовується для виточування потрібної форми їх внутрішнього діаметру . Ця операція дозволяє домогтися від тарілки щільного закриття.

Щоб безпомилково обробити сідло клапана, креслення механізму бажано мати під рукою.

Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталей

Шарошка виконана у вигляді металевого циліндра, в якому є отвір і дві або одна конічна поверхня, її кут може варіюватися від 15 до 60 градусів. На поверхні конуса є різці. Набір зенковок для ремонту сідел клапанів застосовується точно так же, як і шарошки, але є одна відмінність. Зенкер можна використовувати на механічних і електричних інструментах.

Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталей

Заміна сідел клапанів своїми руками – розбираємо специфіку роботи

Така операція виконується двома способами. Перший – грубий, але найпростіший і швидкий.

Здійснюється досить примітивно: на зношене кільце сідла приварюється старий клапан, а потім кільце просто вибивається молотком зі свого штатного місця в голівці блоку циліндрів, вона, до речі, може бути пошкоджена, що дуже небажано. Далі відбувається процес запрессовки нового.

М’який спосіб набагато складніше, тим не менш, він виконаємо в вашому гаражі без втручання дорогого обладнання. Сідло в цьому методі акуратно виточується на верстаті. Після цього посадочне місце очищається і також обточується.

Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталей

Надійна запрессовка відбувається при охолодженні нового сідла і нагріванні головки блоку циліндрів, тільки після такої роботи можна буде гарантовано надійно використовувати механізм. Усі труднощі методу полягає в нагріванні і охолодженні, попередньо потрібно буде продумати, як ви це будете робити.

Якщо сідло чи не зношене донезмоги, його можна підкоригувати. При використанні шарошки для ремонту застосовуються, в основному, кілька фрез з різними кутами.

На оправлення надаватися перша груба насадка, після чого круговими рухами робиться підготовка сідла або прирізка, таким же чином можуть використовуватися і зенковки для прирізки сідел клапанів.

Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталей

Далі приступаємо до притирання, вона здійснюється за допомогою спеціального пристосування, призначеного для цього, на кінці якого є конус. На фаску сідла наноситься абразивний порошок або паста.

Притирання проводиться до тих пір, поки тертя не видаватиме мінімальний звук і скрегіт. Залишки пасти або порошку ретельно прибираються.

Якість роботи можна оцінити, перевернувши головку і затоку в неї гас, якщо він не просочується, значить, ми попрацювали на славу.

  • Марина
  • Роздрукувати

Ремонтуємо своїми руками сідла клапанів

Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталей

Сідла клапанів двигунів після великого пробігу автомашин сімейства ВАЗ практично завжди виявляються зношеними. Ущільнююча фаска отримує форму відмінну від початкової (конічної) і в той же час з’являється сильна овальність сідла через нерівномірного зносу. При перегрів головки блоку з’являється несоосность сідел клапанів і направляючих втулок. Ще однією проблемою сідел клапанів є поява раковин на фаске сідла. Виникають вони внаслідок порушення фізичних процесів згоряння паливної суміші.

Пошкодження, зношення і несоосность в сідлах клапанів призводять до порушення нормальної роботи в самих клапанах, що в результаті веде до негерметичність і погіршення робочих показників мотора. Підсумком таких проблем може бути виникнення більш серйозних проблем. Тому при проведенні капітального ремонту двигуна, сідла клапанів завжди ретельно перевіряються і ремонтуються.

Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталейсідло клапана

Сідла клапанів з вищеописаними дефектами ремонтуються фрезеруванням, шліфуванням і подальшої притиранням. Фрезерування – це найбільш поширений і простий спосіб ремонту зношених сідел. При такому ремонті використовуються фрези з різними діаметрами і кутами роботи.

Фрези, що працюють під кутом 45 °, підходять для фрезерування сідел більшості відомих двигунів, серед яких і мотори ВАЗ. Рідше зустрічаються такі клапана і сідла, де для ремонту потрібні фрези з кутом 30 °.

Фрези, що мають робочий діапазон 15 – 40 ° і 55 – 70 ° використовуються в якості допоміжних інструментів для додання необхідного діаметра і ширини фаски сідла.

З огляду на те, що далеко не для всіх моторів відомі необхідні розмірні значення, то при практичних діях використовуються стандартні фрези з робочими кутами 30 °, 45 ° і 60 °, які дозволяють відновити традиційну форму сідла клапана. Звичайні фрези виготовляються з інструментальної сталі в двох варіантах: для обробки сідел, що володіють високою твердістю і для обробки сідел з «м’якого» металу.

При фрезеруванні сідла основною метою є повернення співвісності оброблюваної поверхні сідла з наявним отвором в направляючої втулці клапана. Для виконання цієї фрезерної роботи використовуються два типи пілотів (центрирующих стрижнів) і з’єднань фрез з ними.

Перший тип передбачає кріплення фрези на самому пілота. В цьому випадку діаметр пілота повинен бути менше на 0,01 – 0,03 мм від внутрішнього діаметра втулки. Така конструкція має і свій недолік, який полягає в великому зазорі пілота в самій втулці.

Причому зазор великий навіть якщо втулка ще не сильно зношена. У підсумку, після проведення фрезерування таким способом сідло може бути Неспіввісність з втулкою.

Зазначеним способом ремонту може користуватися тільки висококваліфікований механік, який має на озброєнні велику кількість пілотів різного діаметру.

Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталейШАРОШКИ-зенкери (для ремонту сідел клапанів)

Крім того, деякі механіки для фрезерування використовують різцеві головки, в яких замість фрез застосовується твердосплавний металевий різець. Найбільш зручними є пристосування зі спеціальним різцем, який може відразу сформувати всі сідло.

Такі ріжучі пристосування випускаються відомими американськими фірмами MIRA і SUNNEN. Їх основна перевага полягає в наявності двох спеціальних опор у пілота. Одна опора йде на кронштейн пристосування, а друга – на втулку.

Таке інженерне рішення в значній мірі покращує якість обробки сідла.

Технологія механічної обробки сідла не надто складна. Однак перед фрезеруванням радимо замінити або хоча б відремонтувати направляючу втулку клапана. В першу чергу сідло обробляється під фаску клапана. Робиться це до тих пір, поки фаска сідла не оброблені повністю.

Потім обробляються конуси. Починаємо з конусів з меншим кутом, потім переходимо до великих і робимо це до тих пір, поки ширина фаски не стане рівна 2 мм для клапана впускного і 2,5 мм для клапана випускного. Далі бажано відшліфувати робочу фаску сідла, щоб там не залишилося задирок.

Заміна сідел клапанів своїми руками.  Їх принцип роботи і тонкощі і самостійна заміна деталейРемонт сідел клапанів

З фрезеруванням закінчили, тепер необхідно притертися клапан. В даному випадку притирання дозволяє проконтролювати правильність фрезерування сідла. Притирання виконується дуже швидко, достатньо всього лише декількох секунд для отримання рівних поверхонь на клапані і сідлі.

Як притирочную матеріалу радимо використовувати корундову абразивную пасту, що має зернистість в межах 28 – 40 мкм. Або ж спеціальний порошок з трансмісійним маслом.

Не радимо використовувати для притирання алмазні пасти, так як впроваджуються при цьому тверді частинки прискорюють знос фасок клапана і сідла при подальшій експлуатації двигуна. Притирання проводиться обертальними руху «вперед – назад» притиснутого клапана до сідла. Під час притирання періодично піднімайте і опускайте клапан на сідло.

Ця дія допоможе повернути притирочную пасту до фаске сідла. Якщо протягом 1 – 2 хвилин у вас не вийде нормальна поверхню фасок, значить потрібно ще обробити сідло. Радимо не зловживати притиранням – тривалі фрикційні дії деформують фаски на клапані і сідлі.

Крім того, виконуючи притирання, слід дивитися, щоб паста не потрапила на направляючу втулку. Для цього потрібно протирати сідло дрантям, промивати клапан після притирання і не торкатися стрижня руками, якщо на них залишилася абразивний паста. Якщо ж притиральні паста все-таки потрапила всередину втулки, то її необхідно дуже ретельно промити.

Незалежно від того, яким способом ви проводили ремонт фаски клапана і сідла, обов’язково станеться догляд клапана вгору, який буде рівносильний подовженню стрижня.

Порада

Це в якійсь мірі ускладнить регулювання зазору клапанів в механізмі, де є циліндричні штовхачі і де зазор визначається висотою (завтовшки) регулювальних шайб. У тих механізмах, де використовуються гидротолкатели, «подовження» може викликати появи «зависання».

У зв’язку з цим, якщо у вас спостерігається великий знос фасок на клапанах і сідлах, рекомендуємо при ремонті вкоротити клапан на 0,2 – 0,4 мм.

При виконанні ремонту фасок і сідел не потрібно прагнути до ідеальної герметичності клапанів, так як після нетривалої експлуатації деталі все одно притруться один до одного.

Відео: «Відновлення фаски сідла клапана»

Заміна направляючих втулок клапанів і сідел: як виконати якісний ремонт

Клапани виконують функцію впуску повітряно-паливної суміші в двигун і випуску з нього відпрацьованих газів. Кожен циліндр двигуна має, принаймні, два клапана – один впускний і один випускний.

Клапан складається з стебла і головки. Стебло клапана, переміщаючись в направляючої втулці, виробляє впуск / випуск паливної суміші / відпрацьованих газів.

Коли клапан закривається, його картина «сідає» на сідло, і таким чином герметизує камеру згоряння.

Направляючі втулки і сідла клапанів забезпечують якість роботи самих клапанів. В процесі експлуатації вони терплять знос, через що не можуть забезпечити необхідних характеристик двигуна. В такому випадку роблять їх ремонт або заміну.

1. Як відбувається випресування старих втулок

Заміна направляючих втулок клапанів – це неминучий процес, який необхідно періодично повторювати, так як втулки під час експлуатації зношуються. Перед заміною втулок необхідно витягти клапани і визначити ступінь зносу втулок, для чого існує два методи:

безпосередній

Для цього використовують мікрометр і нутромер, якими вимірюють внутрішній мінімальний діаметр втулки і максимальний діаметр робочої зони стебла клапана. Різниця цих значень становить діаметральний зазор.

Також варто врахувати конусний і бочкоподібний знос стебла і зміни в діаметрі втулки по висоті. Ці параметри і визначають ступінь зносу напрямних втулок. Перед вимірами необхідно очистити всі поверхні від бруду.

непрямий

Для цього методу використовують індикатор годинникового типу, у якого є стійка. Якщо виміряний зазор буде більше, ніж рекомендований інструкцією, то всі виміри необхідно повторити на новому клапані. Якщо при порівнянні параметрів з новим клапаном, зазор все одно залишиться великим, то потрібно проводити ремонт або заміну втулок.

Зверніть увагу

Багато виробників автомобілів випускають ремонтні клапани зі збільшеним діаметром, таким чином виключаючи необхідність заміни напрямних втулок. Але, якщо ремонтних клапанів немає, знос направляючої втулки нерівномірний або дуже великий, то доведеться замінити втулки. Перед заміною на нові, старі втулки випрессовуют.

Для випрессовкі старих втулок зазвичай застосовують ударний метод, при чому головку циліндра попередньо перевертають. Знадобляться оправлення і молоток (або інший ударний інструмент).

Оправлення з латуні або бронзи встановлюють з боку сідла, а потім по ній наносять удари за допомогою молотка. Щоб посадочне гніздо не ушкодилося, оправлення вибирають ступінчасту, яка за меншим діаметру входить у втулку на 30-40 мм з зазором, а по більшому діаметру – вільно проходить через отвір в голівці циліндрів.

Коли проводиться випресування втулок, головку циліндра слід нагріти до +150 градусів Цельсія, щоб натяг трохи зменшився. Нагрівати краще в електропечі, але на крайній випадок, підійде і звичайна електроплитка.

Якщо втулка міцно «засіла» в гнізді, то її можна висвердлити звичайним верстатом для свердління. Ручну електродриль краще не використовувати, тому що з великою часткою ймовірності посадочне гніздо пошкодитися або вийде перекіс. Втулку можна висвердлити в повному обсязі. При стінці з товщиною в 1 мм, іншу частину втулки дуже просто вибити.

Поверхня гнізда після випрессовкі повинна бути ідеально гладкою, повністю чистою і не мати подряпин, шорсткостей і «чорноти». Для цього її додатково обробляють.

2. Як виміряти натяг втулки перед заміною

Нові втулки можна запресовувати в головку циліндрів двигуна, якщо попередньо не зміряти фактичний натяг.

Натяг втулки – це перевищення її діаметра над діаметром отвору для запресовування на невелику величину. Установка втулок з натягом забезпечує більш надійне і довговічне кріплення.

важливо

Для вимірювання натягу втулки, потрібно з високою точністю визначити діаметр гнізда для нової втулки і діаметр самої втулки. Діаметр втулки повинен бути більше, ніж діаметр гнізда на 0,03-0,05 мм.

Якщо гніздо «слабке» і натяг недостатній, то необхідно буде використовувати втулки більшого діаметра. А якщо діаметр гнізда недостатній, то збільшити його можна за допомогою дриля. Для ремонтної втулки натяг повинен бути більше, ніж для нової, так як в старому гнізді поверхню вже була деформована і знадобитися більш надійна установка.

3. Як запресувати втулки клапанів

Перед тим, як запресувати втулку рекомендується забезпечити різну температуру деталей. Втулки потрібно охолодити до -150 градусів за Цельсієм, а головку циліндра – нагріти до температури більше +50 градусів за Цельсієм. Різниця температур потрібна, щоб посадочне місце в голівці циліндра зазнало менше пошкоджень і, щоб зменшити зусилля, необхідне для запресовування. Під час запресовування нових втулок не зайвим буде змазування поверхонь тертя рідким машинним маслом.

Іноді втулки запресовують без забезпечення різниці в температурі, але це робити не рекомендується, так як сплав при великому натяг перетерпить деформації, а реальний натяг зменшитися.

Пізніше, коли двигун почне працювати, посадка послабитися і клапан буде перегріватися, що пов’язано з неправильним відводом тепла від стрижня клапана.

Дуже швидко втулка почне коливатися в гнізді, і ремонт доведеться проводити заново.

Запрессовку роблять тим же ударним методом, що і випрессовкі, використовуючи оправлення і молоток. Виробляти запрессовку потрібно швидко, 2-мя-3-ма ударами по оправці молотком. Якщо у втулки тонкий поясок для посадки ковпачка, оправлення можна спирати на цей поясок, так як втулка зламається.

Коли втулки охолонуть після запресовування, їх отвори калібрують алмазними розгортками (сталеві розгортки схильні до швидкого зносу), які дадуть необхідний розмір отворів. Після обробки отворів, слід перевірити зазори клапанів втулок. Для впускних вони повинні бути 0,02-0,04 мм , а для випускних клапанів – 0,03-0,04 мм. Мінімальні зазори (особливо у випускних клапанів) не потрібні, тому що це спровокує заклинювання в їх роботі.

4. Ремонт сідел клапанів

Спільна робота сідла і клапана повинна забезпечити повну герметичність двигуна на весь термін його експлуатації. Для цього на сідлі роблять спеціальну робочу фаску, яка для нормального функціонування повинна, з одного боку, мати мінімальну ширину (щоб забезпечити герметичність важлива не площа контактуючих поверхонь, а тиск в сполученні). Але, з іншого боку, по ній відводиться більша частина теплоти від клапана, а тому вона повинна бути якомога ширше.

Так що при ремонті сідел варто враховувати рекомендації виробника (керівництво по експлуатації автотранспортного засобу), щоб підібрати оптимальні параметри для сідел. Крім робочої, на сідлах також є допоміжні фаски, які потрібні, щоб забезпечити потрібний діаметр і ширину робочої фаски.

Під час експлуатації, поверхня сідел зношується і втрачає потрібну форму. Через це під час перегріву двигуна на них з’являються прогари і раковини. Так що періодично доводиться проводити ремонт або заміну сідел клапанів.

Головне завдання, коли проводиться ремонт сідел клапанів або заміна сідел – це домогтися потрібної співвісності отвору втулки і робочої фаски, а також створити певний профіль сідла, який рекомендований виробником.

Порада

Перед тим як ремонтувати сідло, потрібно провести відновлення направляючої втулки і ні в якому разі не навпаки. Якщо цю послідовність порушити, то буде дуже складно домогтися герметичності.

Для відновлення, сідла обробляють за допомогою різних інструментів. Зазвичай, для цього використовують кутові ручні фрези з кріпленням жорсткіше на направляющем стрижні. Ці фрези можуть виготовляти з твердосплавними пластинами або з інструментальної сталі з кутами на вершині 30, 45, 60 градусів.

Але якщо у інструменту зношені деталі, то будуть спостерігатися люфти направляючого стрижня. Через це буде важко домогтися потрібної співвісності втулки і сідла, так що перед ремонтом сідел слід замінити деталі фрези на нові.

При обробці сідла в ньому формують певний профіль: ущільнювальну фаску і ще дві, що примикають до неї фаски. У більшої кількості двигунів фаска має кут в 45 градусів, і ширину 1,5 міліметра. У прилеглих фасок кути досягають 60 і 30 градусів.

Обробку ущільнювальної робочої фаски потрібно вести, поки не вийде повністю рівна поверхня.

5. Остаточний етап: притирання клапанів

Притирання клапанів – це останній етап обробки сідла і стику клапана.

Якщо поверхні сідла і фаски оброблені точно, то притирання не потрібно, і вона навіть шкідлива, тому при професійному ремонті притирання клапанів не роблять. Але якщо деталі були оброблені вручну і їх поверхня вийшла не ідеальною, то притирання клапанів виконати необхідно.

Головне, що слід придбати перед притиранням клапанів – притиральні паста , яка виконує функцію дрібної шкурки. Притиральні паста буває крупнозернистою (використовується для первісної обробки) і дрібнозернистої (використовується для остаточної обробки). Під час притирання її наносять на сідла і кромки клапанів.

Притирання клапанів виконують за допомогою дрилі, викрутки або з використанням спеціальних інструментів для притирання. Для цього поверхні змащують притирочное пастою, вставляють клапан в гніздо і кріплять до нього обраний інструмент, після чого починають обертати по колу. Після закінчення процесу залишки пасти і частки металу стирають вологою серветкою.

Зверніть увагу

Для контролю якості виконаної притирання, слід звернути увагу на поверхню фасок і клапана. Якщо на них утворилася замкнута блискуча доріжка шириною 2-3 міліметра, значить процес притирання завершений, і все було зроблено правильно.

Як правильно проводиться заміна, прирізка та обробка сідел клапанів

Сідло клапана – невелике кільце, що має скіс по внутрішній поверхні .

Встановлюється в отвори головки блоку циліндрів, призначені для установки клапанів і перегонки через них паливо-повітряної суміші і відпрацьованих газів. Деталь запресовується в ГБЦ на заводі.

Виконує наступні функції:

  • герметичність отвору;
  • передає надлишки тепла до ГБЦ;
  • забезпечує необхідний приплив повітря, коли механізм відкритий.

Заміна сідла клапана потрібно в тому випадку, коли відновити його герметичність способом механічної обробки не вдається (численні обробки в минулому, прогар, сильний знос). Зробити це можна своїми руками.

Ремонт деталі виконують при:

  • прогарі тарілки;
  • після заміни напрямних втулок;
  • при помірному ступені природного зносу;
  • у разі порушення герметичності з’єднання кільця з тарілкою.

Виправлення зношених і пошкоджених сідел в домашніх умовах виконується з використанням шарошок. Крім цього, може знадобитися зварювальний апарат або потужна газовий пальник, стандартний набір гайкових ключів, необхідних для демонтажу і розбирання ГБЦ, притиральні паста, дриль.

заміна сідел

Процедура заміни складається з двох відповідальних процедур: видалення старих деталей і монтажу нових.

Видалення старих посадочних елементів

Заміна сідел клапанів виконується на демонтованої ГБЦ з розібраним газорозподільним механізмом. Видалити старе кільце можна з використанням зварювального апарату, якщо матеріал, з якого вона виготовлена, дозволяє це зробити.

Для виконання процедури виготовляється знімач сідел клапанів – береться старий непотрібний клапан, тарілку якого необхідно проточити до розмірів внутрішнього діаметра сідла.

Після цього отриманий інструмент утаплівают в посадочне місце, не доходячи до краю 2-3 мм і «прихоплюють» зварюванням в 2-3 місцях. Після клапан разом з металевим кільцем вибивають із зворотного боку молотком.

Важливо! Процедура з використанням зварювання може привести до деякої деформації посадкового місця. При цьому стандартні сідла матимуть слабке закріплення, що може привести до їх мимовільного демонтажу в процесі роботи мотора. Потрібні кільця збільшеного діаметру, які не продаються в магазинах, а виготовляються на замовлення.

Сідло клапана, виготовлене з металів, які не підлягають зварюванню, можна видалити шляхом вкручування в нього відрізка труби, використовуваного як знімач сідел клапанів. Для цього на внутрішній поверхні кільця нарізається різьба. Аналогічну різьблення наносять на зовнішню поверхню підходящої по діаметру металевої труби.

Береться старий клапан, який попередньо приварюють до торця труби в зворотному положенні. При цьому ніжка клапана проводиться в призначене для неї отвір, труба вкручується в різьбу, після чого елемент видаляють постукуваннями по ніжці.

Монтаж нових сідел

Перед початком процедури монтажу нових сідел, посадочні місця під них очищають від забруднень. Після ГБЦ слід рівномірно нагріти до температури, що перевищує 100?. При цьому метал розширюється, дозволяючи запресувати кільце.

Вмонтовувану деталь охолоджують за допомогою рідкого азоту. При його відсутності можна використовувати поєднання льоду і ацетону, що дозволяє знизити температуру металу до -70˚С. Розміри деталей підбирають таким чином, щоб різниця між діаметром посадкового місця і кільця становила не більше 0.05-0.09 мм на холодних деталях.

Сідло клапана запресовується за допомогою спеціальної оправлення або відрізка труби відповідного діаметру. Деталь повинна входити на посадочне місце з невеликим зусиллям. При цьому важливо, щоб кільце встало без перекосу.

важливо

Після запресовування і охолодження ГБЦ слід перевірити, чи не бовтається чи елемент на посадковому місці. Якщо зазор відсутній, а замінений елемент щільно тримається на своєму місці, процедуру його заміни можна вважати закінченою. Далі потрібно прирізка сідел клапанів з використанням шарошок.

Важливо! При стандартній процедурі заміни тарілки всіх клапанів виявляються посаджені досить високо. Однак деякі фахівці рекомендують обробляти фаски таким чином, щоб випускні клапани сиділи трохи глибше нормального положення. Сідло впускного клапана при цьому залишають в штатному положенні.

ремонт сідел

Ремонт сідел клапанів виконується при їх природному зносі і поганому приляганні тарілки до свого посадкового місця.

З метою відновлення геометрії кілець застосовуються шарошки для сідел клапанів – набір Фрезер головок, що дозволяють робити необхідні кути.

ШАРОШКИ можуть використовуватися в поєднанні зі спеціальним обладнанням. Однак воно є дорогим. Тому в домашніх умовах застосовують ключ-тріскачку з подовжувачем. Правильно оброблені місця мають кути 30˚, 60˚ і 45˚. Обробка сідел клапанів для створення кожного з них проводиться відповідною фрезою.

Шліфування сідел клапанів не вимагає їх нагрівання або іншої обробки. Проточку виробляють «насухую». Надалі, в момент притирання, необхідно використовувати спеціальну притирочную пасту. Для досягнення кращого результату притирання на нові сідла рекомендується робити вручну, а не за допомогою дриля.

Ще одним різновидом ремонту є проточка посадочних місць під будівництво вставки. Для цього по вищеописаного алгоритму видаляють сідла, після чого, спеціальним ріжучим інструментом протачивают місця під них. Розмір ремонтного місця повинен бути на 0.01-0.02 см менше вставки. Монтаж виробляють після нагрівання ГБЦ і охолодження елементів, які монтує.

Правильно зробити розточення самостійно можна спробувати на свій страх і ризик. Однак, з урахуванням складності процедури та необхідної високої точності робіт, подібні маніпуляції краще проводити в умовах кваліфікованої автомайстерні або авторемонтного заводу.

Заміна сідел клапанів своїми руками

Клапан необхідний для герметізірованни циліндрових відсіків мотора в ході газообміну. Особливості функціонування – запуск суміші, що складається з пального і повітря з метою подальшого її стиснення. За загорянням і виробленням гази переходять в випускну систему, і тут також несе відповідальність клапан.

 

Пристрій і ймовірні несправності клапанного механізму

Даний елемент працює в агресивному середовищі ДВС, завжди схильний до значних навантажувальні впливів динамічного характеру, істотного швидкісного режиму і нагрівання. Для зниження передчасного зношування ходових елементів цієї деталі, в виготовленні її використовуються найчастіше матеріали, леговані нікелем і хромом.
До складу входить два основних елементи:

  • головка;
  • стрижнева частина.

Ці автомобільні вузли можуть мати головки різних форм:

  • у вигляді тюльпана;
  • лиск;
  • опуклі.

На кінчику стержня є проточки конусного, фасонного або циліндричного вигляду, що допомагають фіксувати пружинки.
Найбільш ймовірний ознака відмови клапанів – зниження потужності двигуна, його нестабільність в роботі. Пов’язано це з залипання і утвореннями аморальні ділянок.

Ще одна причина – поява нагару, який накопичується у клапана і не дозволяє йому закриватися. Видимою ознакою також можна вважати надмірне виділення вихлопних димів. Якщо в ДВС з’явилися сторонні шуми – зносилися стрижневі частини і напрямні.

Тому розглянемо, як виконується заміна сідел клапанів своїми руками.

Чим користуватися?

Такі роботи мають на увазі використання грубуватих інструментів
і відрізняються практично ювелірною точністю – зенкерів і шарошок. Такі інструменти з вузькою специфікою застосовуються виключно при ремонті мотора.

Добірку шарошок для клапанних сідел використовують під виточення необхідних розмірів діаметрів. Подібні дії дають можливість надати тарілочці максимальну щільність закривання.

Зенковки при ремонтних роботах по клапанним сідел використовуються так само. Але є одна відмінність – зенкер застосовується не тільки на механічних, але і електроінструментах.

технологія виконання

Робота відрізняється складністю, але при наявності необхідних навичок її можна виконати в гаражних умовах.

Щоб витягти сідло, є кілька способів. Швидким, але не дуже правильним, є наварювання клапана на сідло з подальшою вибиванням. Клапан обточується під розміри сідла, вставляється в нього і обварюється. Поки метал не встиг охолонути.

Сідло необхідно вибити молотком. Вся конструкція повинна вийти без особливих проблем.
Але при цьому пам’ятайте, що від зварювання метал нагрівається, що може стати причиною деформації головки.

Порада

Вибиваючи, можна нанести ушкодження посадкового місця під сідло, що спричинить за собою додаткові роботи по обробці ГБЦ.

Найкраще скористатися токарним верстатом. Так можна сточити сідло то такого розміру, що воно стане, як фольга, і легко дістанеться. Якщо немає верстата, можна скористатися дрилем і насадкою у вигляді фрези. Сточування проводиться з одного боку, поки не ослабне натяг. Тепер сідло можна дістати рукою.

Ідеальний варіант установки нового сідла – азотний, в якому слід попередньо охолодити сідла. Справа в тому, що їх розміри трохи більше отворів, а за рахунок охолодження зменшується зовнішній діаметр.

Природно, азот в гаражі – велика рідкість. Тоді згадаємо властивості металу розширюватися і стискатися. Сідло просто поміщається в морозильну камеру на пару годин, а отвір підігрівається пальником.

Якщо при установці необхідно буде докласти зусилля, то рекомендується взяти відповідний під діаметр сідла брусок і з його допомогою провести запрессовку.

Обробка сідла після установки

Щоб сідло працювало нормально, в ньому слід зробити фаску. В ідеалі це виконується на токарному верстаті. Але можна скористатися вже відомої шарошкой і дрилем, але можливі неточності в роботі.
Нарізається три кромки – зовнішня, внутрішня і по центру, для контактування з нею клапана. Після цього можна вважати, що роботи завершені. Клапана слід притертися і розпочати складання ГБЦ.

Багатьох цікавить питання, скільки коштує заміна сідла клапана ваз. Якщо розглядати варіант тільки оплати робіт, то заміна одного елемента вам обійдеться в 500 – 700 рублів.

Як правильно виставити запалювання на Ваз 2106

Симптоми несправності ДМРВ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…