Якщо в підвісці вийшли з ладу втулки поперечного стабілізатора, це навряд чи можна назвати критичною поломкою, що вимагає негайного ремонту. Через цю поломки машина не втратить керованість і колеса у неї не відваляться.

Але для того щоб їздити на автомобілі з розбитими втулками, водієві потрібно дуже міцні нерви. Тому що стукіт і скрегіт, що з’явився з-за зношених втулок, буде чути в будь-який кабіні.

У цій статті ми розповімо читачеві про те, як своїми руками зробити заміну втулок поперечної стійкості в легкових автомобілях як вітчизняного, так і іноземного виробництва.

Функції втулок стабілізатора поперечної стійкості

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануалВиконані із щільної гуми

У більшості сучасних машин стабілізатор поперечної стійкості є обов’язковим елементом підвіски. Коли автомобіль входить в поворот, його крен збільшується, і він може перекинутися під дією відцентрової сили. Коли машина виходить з повороту, її кузов починає розгойдуватися, що ускладнює вирівнювання траєкторії руху. В результаті в підвісках машин з’явилися стабілізатори поперечної стійкості для запобігання небажаного розгойдування. Стабілізатор кріпиться до підвіски сталевими скобами, під якими знаходяться пружні втулки, виготовлені з поліуретану (або з особливо щільної гуми). Їх призначення полягає в тому, щоб гасити вібрацію підвіски і направляти штангу стабілізатора при вході в поворот і при русі по нерівній дорозі .

ознаки зносу

  • Сильний скрип, що виникає при русі по нерівній дорозі. При вході в поворот на великій швидкості цей скрип переходить в скрегіт.
  • Люфт штанги стабілізатора. Він проявляє себе у вигляді глухого удару, який лунає, коли передні колеса машини одночасно провалюються в глибоку вибоїну на дорозі.

причини поломки

  • Фізичний знос. Більшість автомобілів (особливо вітчизняних) спочатку комплектуються гумовими поперечними втулками, термін служби яких невеликий. Вже через 2-3 роки вони повністю виробляють свій ресурс, покриваються тріщинами і розвалюються (саме з цієї причини завбачливі автовласники відразу після покупки змінюють гумові втулки на поліуретанові).
  • Хімічний вплив. Оскільки втулки розташовані недалеко від коліс, на них регулярно потрапляють протиожеледними хімікати, вплив яких істотно скорочує термін служби гумових втулок.
  • Механічний вплив. Якщо автомобіль постійно експлуатується на дорогах, якість яких залишає бажати кращого, навіть надійні поліуретанові втулки НЕ прослужать довго (оскільки в таких умовах на них діє підвищена сила тертя і вони постійно піддаються сильним ударам).

Які втулки вибрати

Вибираючи нові втулки стабілізатора, перевагу слід віддати виробам з поліуретану. Часто автолюбителі зупиняють свій вибір на втулках фірм SASIC, 555 і TRW.

Інструменти і витратні матеріали

  1. Комплект нових втулок стабілізатора поперечної стійкості.
  2. Комплект комбінованих ключів.
  3. Викрутка плоска (середніх розмірів).
  4. Комплект торцевих головок з воротком.
  5. 2 домкрата.
  6. Противідкатні черевики.
  7. Лом.

Послідовність заміни на ВАЗ 2107

  1. Автомобіль встановлюється на оглядову яму, після чого за допомогою комбінованих ключів знімається захист картера (якщо вона встановлена). Потім під задні колеса автомобіля підкладаються противідкатні башмаки, а передні колеса піддомкрачувати.
  2. Тепер ріжковим ключем на 12 откручиваются гайки на скобах, там, де вони кріпляться до нижнього важеля підвіски.Це робиться з обох сторін штанги стабілізатора. Під гайками знаходяться шайби-гравери. Вони знімаються вручну. Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануалГайки показані стрілками
  3. Тепер можна зняти скоби. Після їх видалення можна витягувати втулки. Для їх вилучення штанга стабілізатора відгинається за допомогою лома. Штанга утримується ломом, втулка знімається вручну. Втулка з іншого боку знімається аналогічно. Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануалДля цього використовується лом
  4. Крім двох крайніх втулок на ВАЗ 2107 є пара центральних втулок стабілізатора. Якщо потрібно замінити і їх, то доведеться повністю знімати штангу стабілізатора, яка кріпиться на двох кронштейнах. Гайки на кронштейнах откручиваются ріжковим ключем на 14.
  5. Після зняття штанги кронштейн затискається в лещата, і штанга акуратно витягується з втулки, потім витягується і сама центральна втулка. Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануалВтулка знаходиться всередині кронштейна, затиснутого в лещатах
  6. Зношені втулки замінюються новими, після чого штанга стабілізатора і захист картера встановлюються на штатні місця.

Відео по роботах

важливі моменти

  • При відкручування гайок на скобах слід проявляти обережність: шпильки, на яких кріпляться скоби, з часом стають крихкими, і легко ламаються ріжковим ключем.
  • Слід пам’ятати: скоби, які утримують крайні втулки – різні, хоча побачити це неозброєним оком вдається далеко не завжди. Відстань між отворами для шпильок в лівій і правій скобах відрізняється на 3 мм. Тому перед зняттям має сенс позначити скоби маркером або крейдою, щоб не переплутати їх при зворотній збірці.
  • Витягти штангу стабілізатора з кронштейна буває непросто, особливо якщо вона сильно заіржавіла. Для полегшення завдання штангу і кронштейн слід рясно змастити рідиною WD-40. Якщо рідини під рукою немає, підійде рідкий засіб для миття посуду або звичайна мильна вода.
  1. За допомогою ріжкового ключа на 12 откручиваются 4 болта, на яких тримається захист картера автомобіля. Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануалДля цього відкручуються 4 болта
  2. Відкривається доступ до болтів на кріпильних скобах стабілізатора поперечної стійкості. Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануалПід ними знаходяться втулки
  3. Ці скоби легко відкручуються торцевої головкою з тріскачкою. Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануалЗнімаються торцевої головкою
  4. Після того як скоби прибрані, штанга стабілізатора відсувається вниз, і відкривається доступ до втулок. Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануалЗнімається, відкриваючи доступ до втулок
  5. Зношені втулки витягуються і замінюються новими, після чого проводиться зворотна зборка. Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануалВстановлюється замість зношеного

Якщо порівняти пристрій стабілізаторів поперечної стійкості на вітчизняних машинах і іномарках, можна помітити, що на наших автомобілях дістатися до втулок стабілізатора трохи складніше. Якщо на Mitsubishi Pajero 4 для заміни втулок досить відкрутити кілька болтів, і зробити це можна в будь-якому гаражі, то у випадку з «сімкою» буде потрібно лом і оглядова яма. Проте, при належному терпінні поломку цілком можна усунути своїми силами.

  • Олексій Степанов
  • Роздрукувати

2016-06-20 Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

Неправильне складування зимових або літніх шин неминуче призводить до скорочення терміну їх експлуатації. Особливо важливо …

Легка заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості своїми руками

Підвіска автомобіля першою зустрічає всі нерівності на шляху автомобіля, приймаючи на себе всі удари від ям, вибоїн і інших «приємних» сюрпризів, якими рясніють наші дороги.

У кожного вузла підвіски є своє конкретне призначення, але в сукупності всі вони покликані гасити виникаючі ударні навантаження при русі машини, а також забезпечувати належну керованість і стійкість транспортного засобу при проходженні поворотів або здійсненні різких маневрів.

Такі деталі, як втулка стабілізатора поперечної стійкості, нерідко вимагають заміни. Роботу можна провести своїми руками.

Трохи про роботу підвіски автомобіля

Не важко здогадатися, що рівень безпеки і комфорту в дорозі як для водія, так і для пасажирів практично безпосередньо залежить від справності підвіски, а також того, як добре вона справляється зі своїми завданнями.

Кожен компонент підвіски автомашини націлений на певну функцію. Важелі разом з цапфами утримують колесо в необхідної площині, паралельно дозволяючи йому вільно обертатися в двох різних площинах (момент входження в поворот).

Амортизатори гасять виникають під час руху коливання, гарантуючи тим самим плавність ходу транспортного засобу. Пружини в той же час покликані забезпечити жорсткість підвіски і повернення її компонентів в первісний стан.

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

Основні вузли і компоненти передньої підвіски автомобіля

Стабілізатор поперечної стійкості

Але є в підвісці ще одна важлива деталь, без якої вже жоден сучасний автомобіль не обходиться. А деталь ця – стабілізатор. Його легко можна побачити, якщо машину загнати на підйомник або поставити на оглядову яму.

На передньому мосту, серед пружин, амортизаторів та інших важелів легко буде помітний вигнутий сталевий прут, що одним своїм плечем закріплений до підрамника, а іншим – до маточини колеса.

Кріплення стабілізатор не жорсткі і дозволяють переміщатися йому по осі в одній площині.

Зверніть увагу

У конструкції підвіски стабілізатор з’явився ще на зорі автомобілебудування, коли швидкості стали досягати 20 км / год і вище. Введення цього елемента в конструкцію підвіски дозволило забезпечити збереження стійкості транспортного засобу при проходженні поворотів і здійсненні маневрів.

Таким чином, основним завданням стабілізатора в процесі руху є розподіл вага кузова автомашини за всіма його колесам в разі виникнення крену. Зокрема, це стосується випадків досить крутих поворотів або при раптовій зміні траєкторії руху.

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

Принцип роботи стабілізатора поперечної стійкості

На досить поширеному сьогодні типі підвіски McFerson стабілізатором є торсіонний важіль, який працює на кручення. Елемент цей жорстко з’єднаний з кузовом автомобіля або підрамником.

Зусилля, що виникають в підвісці, передаються на стабілізатор через додаткові важелі, які за рахунок шарнірів повідомляються з підвіскою.

Ця нехитра схема дозволяє перешкоджати навіть серйозного крену транспортного засобу і тим більше його перекидання.

Задній міст найчастіше оснащується стабілізатором цього типу в разі наявності на автомобілі повного приводу. Якщо говорити про автомобілі із заднім приводом і суцільний балкою на задньому мосту, то там роль стабілізатора віддана реактивної штанги також відомої як тяга Панара.

Також ряд японських внедорожнков свого часу, крім тяги Панара, додатково оснащувалися ще одним стабілізатором, який у вигляді зігнутої тяги йшов уздовж балки заднього моста і спілкувався з силовими компонентами кузова через невеликі важелі.

Втулки стабілізатора. Ознаки несправності. наслідки

Для найкращого гасіння вібрації і силових впливів, що йдуть на кузов автомобіля, переважна більшість елементів підвіски з’єднані за допомогою пружних елементів. Те ж стосується і стабілізатора.

Для його кріплення використовуються спеціальні втулки (гумки, подушки) з міцної гуми або поліуретану. З плином часу у міру експлуатації транспортного засобу втулки ці можуть почати руйнуватися і помітно втрачати в пружності. Результатом цього стає незадовільна робота стабілізатора =.

Можуть почати проявлятися більш серйозні дефекти, які з часом будуть лише швидше наростати.

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

Схема пристрою стабілізатора і елементи його кріплення

Першим симптомом, що передвіщає заміну втулок, стане легке стукання підвіски. Схожий стукіт може спостерігатися і при «втомлених» амортизаторах.

Тільки от у випадку з втулками чути він буде не тільки на ямах і вибоїнах, але і при входженні в щодо круті повороти. При цьому автомобіль часто відчувається зайве хитким і млявим.

З’явився стукіт буде наслідком виниклого люфту в сполучних вузлах важелів стабілізатора через зношених втулок.

Якщо вчасно не вжити заходів, то стуки в подальшому тільки посиляться і почнуть повсюдно супроводжувати роботу підвіски внаслідок наростаючої деформації і руйнування втулок. Може з’явитися поперечна качка кузова і надмірний люфт рульового колеса.

Можливо «нишпорення» автомобіля не тільки в поворотах, але і у випадках гальмування або перестроювання. Автовиробники в більшості своїй радять міняти втулки стабілізатора через кожні 30-40 тис. Пробігу. Однак в наших умовах краще все ж орієнтуватися на знос втулок.

Тому раптово виник стукіт і легкий брязкіт в поворотах будуть явними ознаками наближення заміни компонентів.

В якості народного методу перевірки втулок на справність пропонується переїхати на 2-ій передачі «лежачого поліцейського» навскоси. З’явився глухий стукіт в районі педалей – швидше за все, втулкам хана.

Можна ще просто залізти під машину самому все оглянути. Зношена втулка «порадує» наявністю тріщин і потертостей характерних для зношеної і растрескавшейся гуми.

Автомайстра ці тріщини іноді ще називають «ромашками».

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

Втулка стабілізатора і кронштейн для її кріплення

Також гума втулок може просто задубіти і втратити необхідну пружність. Якщо втулки стабілізатора не виходить як слід розглянути, то просто сильно качніть рукою вгору-вниз і в сторони сам стабілізатор. Якщо відчувається люфт, скрипи і стуки в нижній частині підвіски, значить, втулки прийшли в непридатність.

Але для найкращого результату краще, звичайно, заїхати на естакаду, оглядову яму або скористатися підйомником.

З інструментів знадобиться лише ломик або ж монтажна лопатка, які треба просто уперти в днище машини і злегка «покачати» стабілізатор, в місцях його стикування з кузовом.

Якщо відчувся помітний люфт або виявилася втрата еластичності, то саме час думати про заміну втулок.

Процес заміни втулки стабілізатора

Багато часу заміна втулок не займе. Необхідно лише наявність потрібного інструменту, плюс добре освітленій і зручною робочої зони. Навряд чи середньостатистичний водій при проведенні робіт буде мати доступ до професійного підйомника, так що краще заздалегідь обзавестися парою домкратів та спеціальної жорсткої опорою

Інструмент, який може знадобитися

  1. Ріжковий ключ і, можливо, накидной.
  2. Тріскачка з подовжувачем.
  3. Вороток.
  4. Накидна головка.

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

Необхідні для заміни втулок інструменти

Порядок виконання робіт

  • Машина вивішується на домкратах і надійно фіксується.
  • Знімаються колеса. Демонтуються також захист картера і підкрилки.

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

Вид подушки стабілізатора перед початком робіт

  • Наступним кроком нижній важіль за допомогою домкрата піднімається або ставиться під нього впритул. Якщо змінюються втулки з боку обох коліс (що настійно рекомендується), то під вісь передніх коліс краще поставити упори або скористатися домкратом. Все це необхідно для того, щоб з балки стабілізатора зняти навантаження і полегшити подальшу заміну втулок.

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

Піддомкрачувати нижній важіль для полегшення заміни гумок

  • Далі можна послабити з двох сторін кріплення стабілізатора поперечної стійкості до кузова автомобіля або підрамника. У разі виникнення труднощів з болтами через забруднення і окису – обробити їх «ведешкой» або іншим подібним розчином для подальшого полегшення їх відкручування.
  • Знімається кріплення втулки і сама втулка. Останні в більшості своїй зараз роблять розрізними, що сильно полегшує процес їх зняття.

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

Стара втулка знімається зі стабілізатора

  • Береться нова втулка і ставиться на місце старої. Бувалі автомайстра рекомендують вимити добре і протерти посадочне місце деталі на стабілізаторі. Ще можна намилити трохи втулку щоб її було зручніше рухати або ж скористатися спеціальним мастилом, часто йде в ремкомплект.

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

Ставиться попередньо намилена або змащена нова втулка

  • Закручуються болти кріплення хомута втулки.

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

Нова втулка по закінченню всіх робіт

  • Забирається домкрат або підпора з-під важеля і ставиться колесо.

Треба розуміти, що пристрій і складність підвіски на різних автомобілях може помітно відрізнятися і наведена вище інструкція не носить характер універсальної. Але для загального розуміння процесу і порядку проведення робіт її більш, ніж достатньо.

Підбірка відео по заміні втулок на різних автомобілях

Заміна на ВАЗ: відеогід

Заміна на Renault Megan 2: відеоінструкція

Заміна гумок стабілізатора на Chevrolet Aveo

Заміна втулок стабілізатора на Hyundai Solaris (Accent)

Робота по заміні втулок не є складною або трудомісткою завданням. На все про все може піти години півтори часу або два. Але і в прайсах СТО ця послуга не відноситься до розділу дорогих. Так що тут кожен сам для себе вирішує, задурити в гаражі на годину-другу або ж віддати машину майстрам і зайнятися справами більш нагальними.

  • Олександр Черноморченко
  • Роздрукувати

Втулки стабілізатора – поетапна інструкція по заміні

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануалВизначити, чи необхідна заміна втулок стабілізатора можна по стукоту або скрипу, які з’являються в підвісці при гальмуванні і їзді по вибоїнах. А враховуючи, що ям на наших дорогах іноді буває більше, ніж асфальтованого покриття, процес заміни необхідно проводити регулярно. Самі втулки коштують не дуже дорого, їх своєчасна заміна збереже стійки стабілізатора від швидкого зносу, а автовласника від зайвих грошових витрат пов’язаних з їх заміною.

Процес заміни досить простий і його легко можна зробити своїми руками, користуючись запропонованою інструкцією.

необхідність заміни

Втулки стабілізатора відносяться до деталей, які схильні до найбільших динамічних навантажень.

Вони вимагають регулярної заміни в залежності від регламенту обслуговування прийнятого у різних виробників і моделей авто.

Максимальний пробіг до заміни задніх і передніх втулок зазвичай становить від 15000 до 30000 км. З огляду на стан наших доріг, проводити заміну рекомендується за фактом зносу.

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

Несвоєчасна заміна може привести до утворення крену в стабілізаторі стійкості автомобіля, а це, в свою чергу, підвищує ризик перекидання авто на швидкості.

Обов’язковій заміні підлягає повний комплект незалежно від різниці в зовнішніх ознаках зносу.

Вартість такої послуги по ремонту в СТО часто завищена, враховуючи простоту заміни у більшості моделей автомобілів, тому доцільно проводити заміну передніх і задніх втулок своїми руками.

діагностика

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

Стук стабілізаторів – це гарантований ознака необхідності негайної заміни втулок. Крім нього можуть з’явитися скрипи, особливо при похолоданні, коли гума втрачає еластичність.

Щоб визначити необхідність заміни може знадобитися зняти захист картера. Для перевірки джерела вібрацій, покладіть руки на стійку стабілізатора і безпосередньо на кронштейн кріплення.

Напарник повинен кілька разів сильно натиснути на капот автомобіля.

Якщо на кронштейнах відчуваються вібрації, які передаються на стійку, необхідно поставити новий комплект, навіть якщо при огляді посадочних місць на стабілізаторі не було помічено люфту.

Якщо ж отвір всередині втулки прийняло форму еліпса, на поверхні видно тріщини, а матеріал отвердел, необхідна негайна заміна. Подальша експлуатація автомобіля значно скоротить термін служби стійок стабілізатора.

інструмент

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

Для заміни своїми руками передніх або задніх втулок потрібно:

  • маленька тріскачка з подовжувачем і накидною головкою;
  • ріжковий ключ, він повинен бути тонким і маленьким;
  • велика тріскачка, карданний перехідник і накидна головка;
  • можливо, знадобитися Г-подібний подовжувач.

Послідовність виконання робіт

  1. Автомобіль надійно фіксується в поддомкраченном стані.
  2. Відкручуються і знімаються колеса. У правій колісної арці є щиток захисту двигуна. Відкручуються його кріплення і щиток видаляється.
  3. Більшість кріпильних елементів під днищем неабияк закисли, тому для прискорення процесу заміни втулок стабілізатора їх необхідно гарненько обробити розчином WD 40, який знімає корозію.
  4. Скориставшись ріжковим ключем, фіксуємо палець на лівій стійці. Він трохи прихований від прямого доступу, тому пази потрібно знайти практично на дотик.

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

  1. Накидаємо накидний ключ, бажано тріскачку, на гайку, яка кріпить амортизатор. Відкручуємо обидва кріплення.
  2. Звільнивши від кріплень стійки стабілізатора, від’єднуємо їх від амортизаторной стійки.
  3. Під ліву задню частину підрамника встановлюємо домкрат. З його допомогою підрамник фіксується, щоб при видаленні кріплень він різко НЕ зіскочив зі шпильок. Під опорний оголовок домкрата потрібно підкласти пластину з металу значної величини, щоб не деформувати підрамник.

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

  1. Плавно опускаємо домкрат на кілька сантиметрів від кузова. Завдяки цьому кілька опускається і підрамник, відкриваючи доступ до втулок.

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

  1. У щілину вставляється труба, і підрамник додатково віджимається вниз. У вийшов проміжок вставляється стопор. Підійде головка на 27, при її установці між кузовом і шайбою підрамника краще скористатися пасатижами. Це збереже від травмування руку, якщо труба зісковзне з шайби підрамника.
  2. Кріплення кронштейнів щедро поливаємо WD-40. Болти відкручуємо поступово, не дуже натискаючи.

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

  1. Звільнений кронштейн знімаємо з втулки, а потім видаляємо саму втулку.

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

  1. Встановлюємо втулку з нового комплекту. Розріз на деталі повинен направлятися строго назад. Позиціонуємо нову деталь точно на місці старої.
  2. Встановлюємо поверх втулки хомут. Злегка наживляємо кріплення пальцями, а далі затягуємо ключем, по черзі і рівномірно закручуючи всі болти.
  3. Стопор, в якості якого застосовувалася головка ключа, видаляється. Підрамник підводиться рукою і прикручується до кузова.
  4. Всі зазначені етапи проводяться аналогічно по відношенню до другого хомута.
  5. Після того як втулки встановлені, на місце прикручуються обидві стійки.

ВАЖЛИВО! Всі різьбові частини кріплень перед установкою промазиваются графітової мастилом, щоб уникнути прикипання.

При виконанні зазначених робіт слід бути обережним і приділяти увагу техніці безпеки. В цілому такі роботи цілком можна зробити своїми руками.

Природно, конструкція різних марок автомобілів значно відрізняється, тому інструкція по заміні носить, швидше за общерекомендательний характер. Для більш детального ознайомлення представлена ​​серія відео з проведення подібного виду ремонту для різних марок авто.

  • Відео по заміні втулок стабілізатора Ford Explorer:
  • Відео Шевроле Авео 3 – розрізні втулки, які використовуються в даній моделі, роблять процес ремонту швидким і легким.
  • Відео Nissan X-Trail:
  • Відео з поясненнями по робочим процесам для Рено Логан:

Самостійна заміна втулок переднього і поперечного стабілізаторів: 2 покрокові інструкції

Підвіска є однією з найважливіших складових частин автомобіля. Саме над її вдосконаленням постійно ламають голови автоконструктори. Типи підвісок на автомобілях різні й залежать від моделі, приводу, вартості та сегмента автомобіля.

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

Підвіска сучасного автомобіля

Пристрій і робота підвіски

Головне завдання підвіски – забезпечення пружного зв’язку між кузовом і колесами. Таким чином, підвіска пом’якшує поштовхи і стрибки, що виникають при русі автомобіля по нерівній дорозі або її відсутності. Плавність ходу автомобіля безпосередньо залежить від підвіски.

Підвіска служить своєрідним амортизатором, що поглинає енергію, яка виникає при наїзді на нерівності, або потрапляння в ями і вибоїни. Однак вона не гарантує повної м’якості руху і сильно зношується при частому русі по нерівностях.

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

Підвіски діляться на наступні типи:

  • McPherson;
  •  двохважіль;
  •  багатоважільна;
  •  адаптивна;
  •  «Де Діон»;
  •  задня залежна;
  •  задня напівзалежна;
  •  пікапів і позашляховиків;
  •  вантажних автомобілів.

Підвіска типу McPherson

Підвіска типу McPherson є однією з найстаріших. Була розроблена талановитим інженером Ерлом Макферсоном в 1960 році. Складається з стабілізатора поперечної стійкості, важеля і блоку. Серйозним недоліком підвіски є зміна кута розвалу коліс, однак вона дуже популярна через доступність і надійності.

двохважеля підвіска

Двохважеля підвіска являє собою одну з найбільш досконалих конструкцій. Це підвіска з двома важелями різної довжини (верхній короткий і нижній довгий). Така конструкція дозволяє автомобілю зберігати стійкість на дорозі і забезпечує довговічність покришок. Кожне колесо приймає своє перешкоду самостійно і не перекидає навантаження на інші колеса.

підвіска

Підвіска була розроблена не так давно і являє собою ще більш досконалу конструкцію. Являє собою набір з безлічі важелів, сайлент-блоків і шарнірів.

Всі ці компоненти покликані гасити удари і сильні поштовхи під час їзди. Рівень шуму від коліс в салоні також знижується. Підвіска має окремі поперечні і поздовжні регулювання. Колеса незалежні один від одного.

Конструкція ідеально підходить для повнопривідних автомобілів.

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

Вартість многоричажной підвіски деякий час залишалася досить високою, але зараз її можуть дозволити собі навіть водії автомобілів гольф-класу.

адаптивна підвіска

Адаптивна підвіска досить цікава з точки зору конструкції. Довгий час була примітивною і багато важила, але зараз її сильно модернізували.

Завдяки цьому вона допускає максимальний крен кузова і хвильову розкачку на великій швидкості і дозволяє автоматично адаптуватися під будь-який тип покриття дороги.

До складу адаптивної підвіски входять: регульовані стабілізатори поперечної стійкості, активні стійки амортизаторів, блок управління ходовою частиною та електронні датчики, які фіксують нерівності дороги і інші параметри.

«Де Діон»

«Де Діон» названа так на честь свого творця-француза. Основною функцією такої підвіски є зниження навантаження на задній міст автомобіля шляхом відділення картера головною передачі.

Картер в цьому випадку тримається на кузові. Така конструкція дозволяє робити підвіску залежною або незалежною. Але є і недоліки.

При різкому старті корпус автомобіля може сильно тиснути на задню вісь.

Задня залежна підвіска

Задня залежна підвіска – це справжній класичний варіант, так як використовувався на багатьох старих автомобілях ВАЗ. В основу підвіски входять циліндричні гвинтові пружини, що представляють собою пружні елементи.

Балка заднього моста «висить» на пружинах і фіксується до кузова за допомогою чотирьох поздовжніх важелів. Реактивна поперечна штанга виконує роль поглинача кренів і позитивно впливає на керованість.

Але комфорту і плавності ходу від цієї підвіски не чекайте, так як задній міст важить чимало.

Це цікаво: Паливний фільтр RENAULT Megane 2-3

Напівзалежна задня підвіска

Напівзалежна задня підвіска найчастіше використовується в автомобілях з повним приводом. Її основні елементи – це два поздовжніх важеля, що кріпляться в центрі до поперечини. Така підвіска важить трохи і не вимагає якогось особливого обслуговування і серйозного ремонту. Але на задньопривідні автомобілі таку підвіску встановити вже не можна.

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

Інші види підвісок

Підвіски пікапів і позашляховиків можуть бути різними. Бувають повністю залежні і повністю незалежні різновиди такої підвіски.

Зовсім підвіски використовуються рідше, так як жорстке з’єднання коліс між собою призводить до великих навантажень, зниження керованості і інших неприємностей при русі по бездоріжжю.

важливо

Набагато більш популярною є пружинна система, що відрізняється більшою м’якістю.

Подвеска грузовых автомобилей чаще всего зависимая с поперечными или продольными рессорами и гидравлическими амортизаторами. Такая конструкция позволяет упростить процесс производства и ремонта грузовиков.

Стабилизатор поперечной устойчивости: конструкция и назначение

Стабилизатор поперечной устойчивости — незаменимая деталь подвески. Он обеспечивает уменьшение крена кузова при поворотах, увеличение сцепления колёс с дорожным покрытием и равномерное распределение нагрузки на раму.

По форме напоминает металлическую балку с изогнутыми кончиками. Крепится с каждой стороны к колёсам одной из осей, чаще всего в передней (передний стабилизатор). Также этот элемент конструкции крепится и к кузову автомобиля.

Центральна балка зі стійками стабілізатора є торсионом, який пов’язує обидва колеса до підставою автомобіля.

Діагностика підвіски в сервісному центрі

Вартість такої діагностики варіюється від п’ятисот до тисячі рублів. Діагностика дозволяє виявити дефекти підвіски. Оскільки ця частина автомобіля найбільш схильна до зносу, то діагностика повинна проводитися оперативно і своєчасно.

Визначити, що настав час перевірити підвіску на справність, ви можете по невластивому стуку і збільшення гальмівного шляху автомобіля. Стійкість автомобіля на дорозі з часом також слабшає.

Діагностика в сервісних центрах проводиться за допомогою високоточного обладнання (люфтомер, тестер бічного догляду) та забезпечує максимальну інформативність.

Після діагностики ви отримаєте спеціальну діагностичну карту з результатами роботи.

втулки стабілізатора

Для установки стабілізатора застосовуються спеціальні втулки. Що таке втулка? Це пружні елементи, що забезпечують автомобілю плавність ходу. Ці втулки також забезпечують відсутність шуму і вібрації від роботи стабілізатора.

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

Втулка створюється методом лиття з гуми або поліуретану. Форма для більшості моделей ідентична. Додатково оснащується канавками, які захищають від механічного впливу.

Ознаки зносу втулок стабілізатора

Існує кілька ознак:

  • освіту люфту рульового колеса під час виконання поворотів;
  • тремтіння рульового колеса;
  • крен кузова з різним стуком і клацанням;
  • вібрація і сторонній шум;
  • «Виляння» автомобіля в сторону при русі прямо;
  • нестійкість на дорозі.

Причини несправності втулок

Втулки найчастіше виходять з ладу через погане дорожнє покриття, застосування різних реагентів. Реагенти, які використовуються під час ожеледиці, не є винятком. Агресивний стиль водіння з різким гальмуванням і стартом швидко призводить до зносу більшості конструкцій автомобіля, в тому числі і втулок стабілізатора.

Серйозною причиною зносу можуть бути низькі температури. Гума неякісних втулок буде сильно тверднуть і втрачати необхідну еластичність.

Ну і нарешті, самим серйозним чинником зносу є час. Втулка стабілізатора, як і більшість елементів конструкції автомобіля, є запчастиною, що має термін придатності. Будь-яка втулка рано чи пізно піддається зносу і вимагає заміни.

Це цікаво: Тюнінг Сітроен С4 з фото

Заміна втулок стабілізатора

необхідні інструменти

Перед тим, як провести заміну втулок стабілізатора, необхідно ретельно оглянути підвіску. Підвіску необхідно почистити від бруду. Ви можете визначити знос втулки візуально: на ній будуть візерункові тріщини і різні потертості.

Гума зношених втулок втрачає пружність. Для огляду втулок вам допоможе спеціальна оглядова яма або підйомник. Якщо такі зручності відсутні – скористайтеся «народним» способом. Упріться руками в верхню частину даху автомобіля і покачайте його.

Стукіт і скрип в нижній частині корпусу будуть сигналом до заміни втулок.

Деякі автовласники намагаються продовжити довговічність втулок, використовуючи спеціальні мастила. Даний спосіб не рекомендується, оскільки мастило в процесі руху «збирає» різний дорожнє сміття і пил.

Порада

Але якщо ви все ж вирішили скористатися мастилом, то придбайте якісний товар, що не руйнує гуму. Вам підійдуть «Літол-24» і «MOLYKOTE CU-7439». Це – універсальні продукти. Їх можна використовувати навіть для змащення гальмівних супортів.

Мастило втулок часто є в наявності в ремонтному комплекті. В окремих випадках вам може знадобитися лом.

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

Для заміни втулок вам знадобиться один або кілька домкратів. Добре було б проводити заміну на оглядовій ямі, де можуть знадобитися також і спеціальні опори. З інструментів знадобляться гайкові ключі, шуруповерт і ремкомплект.

Покрокова інструкція по самостійній заміні

Процес заміни втулок переднього і поперечного стабілізатора дещо відрізняються.

Для заміни втулок переднього стабілізатора вам необхідно зробити ряд дій, описаних нижче:

  1. Встановіть автомобіль нерухомо над оглядовою ямою або на підйомнику.
  2. За допомогою інструментів звільніть болти коліс, які знаходяться спереду.
  3. Зніміть колеса.
  4. Відкрутіть гайки кріплення стійок до стабілізатора.
  5. Роз’єднувач стійки і стабілізатора.
  6. Відпустіть задні болти кріплення скоби, яка обрамляє втулку, а потім викрутити передні болти.
  7. Ретельно очистіть від бруду місця для установки нових втулок.
  8. Змастіть внутрішні сторони втулок за допомогою силіконового спрею або мильного розчину. Для цього може також підійти спеціальна змазка, наявна в Ремнабор.
  9. Встановіть втулки стабілізатора і проведіть зворотний монтаж всіх деталей.

Щоб замінити втулки поперечного стабілізатора, вам необхідно також встановити автомобіль нерухомо над ямою або на підйомнику. Після цього зробите ряд дій, описаних нижче:

  1. Підкладіть противідкатні башмаки під задні колеса автомобіля і злегка підніміть передні.
  2. Спеціальним ріжковим ключем відкрутіть гайки на скобах в місцях, де вони прикріплені до нижнього важеля підвіски автомобіля. Проведіть цю операцію по обидва боки штанги стабілізатора. Шайби-гровер під гайками знімаються вручну.
  3. Знімайте скоби і виймайте зношені втулки. Щоб це зробити, відігніть ломом штангу стабілізатора і утримуйте її за допомогою того ж брухту при знятті втулки.
  4. Якщо є центральні втулки, то доведеться знімати штангу стабілізатора, що кріпиться на двох кронштейнах. Гайки на них можете відкрутити ріжковим ключем.
  5. Знявши штангу, затискає кронштейн в лещата. Тоді ви зможете отримати штангу, а потім – втулку.
  6. Проведіть заміну втулки, очистивши місця установки від бруду і провівши мастило.
  7. Далі, як зазвичай, проводиться зворотний монтаж.

висновок

Заміна втулки стабілізатора – досить повсякденний процес. Однак дана операція легко виконується самостійно без допомоги сервісних центрів. Але в цілях безпеки не варто нехтувати відвідинами сервісного центру для контролю стану підвіски. Своєчасно проводите діагностику – і тоді вам буде забезпечено максимально комфортне водіння. Успіху і легких доріг!

Міняємо втулки стабілізатора своїми руками

Стук в підвісці при їзді – досить неприємне і дратівливе явище. Стук може проявити себе при гальмуванні, а може бути чути постійно в русі. Зазвичай причина стуку – зношені гумові втулки стабілізатора поперечної стійкості.

Нові втулки можна придбати гумові, як оригінал, а можна купити дорожчі і довговічні поліуретанові втулки. Від виробника вони поставляються суцільнолиті, за інструкцією потрібно зробити розріз, як в оригінальних втулках.

Заміну втулок стабілізатора зручніше проводити на ямі або на естакаді. Заганяємо авто на яму, знімаємо захист картера. Торцевих ключем на 17 “відвертаємо болти кріплення і добираємося до втулки.

Частка радіатора своїми руками

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

За допомогою ломика або монтування регулюємо положення стабілізатора і видаляємо стару втулку. Потім поверхню стабілізатора витираємо. Нову втулку злегка змащуємо силіконовим мастилом, або технічним вазеліном.

Важливо мастила використовувати зовсім трохи, так як вона потрібна тільки для того, щоб згодом не з’явилися характерні гумові скрипи. Важливо врахувати, що важіль стабілізатора поперечної стійкості не повинен провертатися у втулці. Встановлюємо втулку на стабілізатор.

Одному працювати не дуже зручно, тому помічник вітається. У багатьох моделях авто для того, щоб витягнути втулку доведеться ще відкручувати стійку стабілізатора, так як вона дуже близько від рейки.

Обов’язково озброюємось WD- 40, але навіть це не завжди допомагає і єдиний вихід – болгаркою відпиляти закисший гайку. Діємо обережно, щоб болгаркою не пошкодити гальмівні шланги.

Стук амортизаторів. Чому стукають амортизатори?

Заміна втулок стабілізатора поперечної стійкості.  покроковий мануал

Кріпильні болти втулки змащуємо графітним мастилом, і прикручуємо до важеля. Площина втулки повинна бути на рівні з важелем, щільно і без перекосів.

Аналогічні дії по заміні втулки стабілізатора проводимо з іншого боку. Різні моделі авто мають свої особливості, наприклад в деяких моделях Mitsubishi для заміни втулки стабілізатора з лівого боку, необхідно зняти колесо, так як інакше до неї не підібратися. У будь-якій машині заміна втулок стабілізатора – справа досить копітка, вимагає гнучкості і наполегливості.

Тестуємо старі втулки. Якщо внутрішньо отвір має форму еліпса, втулка стала твердою і на ній є тріщини, то заміна втулок на 100% виправдана, так як втулка, що не виконує свої функції належним чином, багаторазово скорочує термін служби стійок стабілізатора.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…